Stängda områden

I näst sista uppdateringen placerades det ut stjärnor i Mistfall varav två inte skulle kunna gå att tas. Jag och min kompis Frida fokuserade på att plocka alla enkla trotts att vi hade hört att det finns två inne i det område som är stängt runt sjön. När vi trodde att vi var klara så saknade vi en stjärna av de sex st som gick att hitta. Då trodde vi att den stjärnan som finns i sjön var okej att ta. Så vi hoppade in i området, eftersom det är relativt lätt egentligen, efter att ha hittat de brödsmulor som gick att hitta i byn och tog stjärnan. Därefter trodde vi att det bara fanns en av de två som inte gick att ta. Men några dagar senare berättade en medlem i klubben att hon hittat en till gömd stjärna som var utanför området. Så där sprack den teorin och folk började bli oroliga över hur Star Stable känner över att folk har tagit sig in i det lilla stängda området vid sjön. Jag slängde iväg frågan om stjärnan i sjön till Star Stable och fick svar. Tekniskt sätt är området inte helt stängt som den del av Mistfall vi inte kan se än, men det är avstängt med staket som man inte kan passera. Därmed blir det ett område man inte ska kunna gå in i vilket gör att det inte är heller okej. Nu var det oturligt att de var så lätt att bara hoppa över vattnet och det är väldigt många som tagit sig in. Jag tror därför inte att någon kommer bli avstängd för det här. Observera att jag sa tror nu! 
 
Jag skäms över att jag tog mig in där den gången för att ta stjärnan, men jag försöker tänka frammåt och är nu glad att jag vet att är ett område avstängt så är det så. Spelar ingen roll om man lyckas hoppa över vattnet eller krypa in genom ett hål. Jag vet att många har tagit sig in för att ta stjärnan och fler kommer antagligen göra det, men jag hoppas att i framtiden tänker vi efter och håller oss från att göra detta nu när Star Stable har sagt att det inte är okej. Jag ska i alla fall förigå med gott exempel och aldrig mer ta mig in i blockerade ställen även om själva området är öppet.   

Kommentera här: