Uteritt med rastema 4 - Welshponny

Min fjärde rasuteritt är gjord och denna gången var de för våra underbara ponnyer. De är så fina! Vi började i Firgrove och red in i Mistfall. Slutdestinationen var tänkt att vara utsiktsplatsen som vi fick tillgång till i onsdags. Men väl där kom en del på att de inte gjort uppdragen än så det fick bli plan B som var Jorvik Rangers camp. Där har de ju sin mysiga eld som alltid är på. Jag gjorde denna uteritt lite kortare eftersom dessa små inte går lika långt på 45 minuter som andra hästar gör. Men super mysigt var det och jag måste utforska ridvägarna mer i Mistfall för att se om man kan rida där inne en längre stund utan att behöva korsa vägar. 
 
Fick lite önskemål på raser inför nästa uteritt. Det blir antingen Quarter, Engelsk Fullblod eller Frieser. Frågan är om man ska inkludera Frisisk sporthäst med Friser? Med Quarter har jag delat upp de så att Paint och Appaloosa inte är med då de finns i äldre modeller vilket det inte gör för Quarter. Gruppbildmässigt känns de som att jag ska dela upp Frieser för sig och Frisisk sporthäst får sin egna uteritt. Vad tycker ni? 

Kommentarer:

1 Frida Silverfield:

Dela upp Frieser och sporthästarna tycker jag :D Men du gör som du vill :*

Kommentera här: