Boris

Namn: Minifighter
Tilltalsnamn: Boris
Kön: Valack
Född: 2010
Ras: Jorvikisk ponny
Lynne: 
En klipsk kille som kommer på nya trix för att komma åt mat.

Jag red förbi Firgrove en dag och stötte på en äldre dam som var ute med just Boris. Jag tyckte han var så otroligt söt så jag stannade och pratade med damen. De visade sig att hon hade skaffat Boris för att få lite sällskap och för att barbarnen ska kunna rida honom när de kom över. Däremot hade den lilla ponnyn varit mer problem än mys. Precis när damen sa detta bestämde sig Boris för att äta och drog iväg med damen till gräset. Jag hoppade genast av min häst och gick för att hjälpa henne. Jag såg att hon var skärrad över vad som hände och ängslig. Jag erbjöd mig att hjälpa henne hem med ponnyn så hon fick gå med min häst Bonnie och jag gick med Boris. Han försökte ett par gånger gå iväg för att äta gräs, men jag var något starkare än damen och kunde hålla emot. När vi äntligen kom fram så frågade damen mig om jag skulle kunna tänka mig ha honom tills hon bestämt sig för vad hon skulle göra. Jag förstod ju att Boris inte var dum, men det hade blivit en dålig match mellan dem så jag sa att jag kunde ta hem honom. Väl hemma så lärde jag känna denna lilla goa kille och vi har faktiskt haft de rätt kul tillsammans. När jag berättade de för damen tyckte hon att jag kunde få behålla honom så skulle hon försöka hitta en ny fast äldre ponny som hon kunde dela sitt pensionsliv med. 
 

Kommentera här: