Streaming

Igår satt jag vid datorn och hade inget bättre för mig, så jag tog mig i kragen och undersökte hur man kan stream från Youtube. De försöker verkligen ha idiotförklarade texter och efter lite trixande så var jag helt plötsligt live. De var inte planerat och därför visste jag inte riktigt vad jag skulle göra förutom att levla den nya ponnyn jag köpt till mitt let's play-konto. Men de blev faktiskt riktigt roligt. De som tittade ställde frågor som jag kunde svara på medans jag levlade och jag babblade på om annat. Så jag höll igång i lite över en timme och kände direkt att de här måste man ju göra om. 
 
De första jag noterade var att programmet jag använde för streamingen var riktigt bra för att vara gratis, men att de är ett stort vattenmärke där på sidan som stör mig. Jag kollade hur mycket de skulle kosta att köpa programmet och de hade ett erbjudande på att köpa de utan att behöva betala måndasvis. Men de skulle kosta mig lite över 1700 kr. Nja, lite väl dyrt anser jag med min studentbudget. Så jag kollade runt på andra program och hittade Gameshow. De har så man endast behöver betala en gång och de skulle vara 317 kr. Rätt stor skillnad prismässigt och när jag researcha verkade de riktigt bra. Så där köpte jag ett program och resterande timmar gick ut på att lära sig det. De är rätt bra när man väl börjar förstå hur de fungerar och jag tror att de kommer ge mer kvalitet till mina framtida streams. Så den ni ser där uppe var endast ett test, nästa kommer bli bättre!
 
Så nu ska jag planera lite för vad jag vill göra för streams. Någon gång ibland kanske jag kan göra streams där jag levlar lite som den ovan, men jag tror att större delen kommer vara när vi får uppdateringar med uppdrag som att hitta spöken och liknande. Kanske att någon stream är när jag får achievements där jag vet att de kommer ta rätt lång tid. Men mer har jag inte kommit på. Har ni några förslag?  
 
De här är inte heller något som jag förnärvarande tänkte ha regelbundet. De blir när jag har tid och energi då de här faktiskt kräver en hel del av mig som ska streama. Men vem vet, kanske att de blir så att jag streamar en gång i veckan. Jag vet att nästa stream kommer att vara antingen imorgon eller på tisdag. De lär bli ytterligare en stream med leveling, men de kommer handla en del om att jag ska lära känna programmet jag använder ännu mer och känna mig trygg med de hela. Jag kommer att annonsera på Instagram när jag hade tänkt stream igen så håll ögonen öppna för mina instastorys!

Kommentera här: