De var ju en bra avslutning för min del

Idag var det alltså sommaravslutning för Comet Hawks. Jag har haft en väldigt lång dag överlag med shopping inför min kommande resa, men jag var på plats i Moorland för att vara med på den sista dagen innan sommaren. Det var så mysigt att rida tillsammans till Fort Pinta och väl framme vid stranden skulle vi påbörja den första leken. De var en riktigt rolig lek som Maria och Frida kommit på där man skulle så snabbt som möjligt utföra samma rörelse dem, till exempel "vinka" eller "följa". Vi hade precis börjat och de gick bra för mig när de plötsligt smäller till bakom mig. Med det menar jag en rejäl åska dånade utanför och jag hade fönstret öppet. Jag som är smällrädd hoppade till och de tog en sekund innan jag fattade vad de var. När jag förstod det suckade jag eftersom jag vet vad de betyder. När de åskar måste vi stänga av datorerna. Det finns alltid en risk att datorerna kan få stryk om en blixt slår ner i en ledning. Därför tar vi aldrig risken och stänger ner allt. Så det var bara att skriva till Frida i vän och berätta att jag var tvungen att stänga av datorn och kunde inte närvara längre. Såklart förstod hon och jag loggade ut för att sedan stänga av allt. 
 
Jag hamnade i soffan i vardagsrummet och såg på Jurassic World med mamma för att fördriva tiden. En riktigt trevlig kväll ändå och nu ser jag på Avengers: Age of Ultron. Men det var samtidigt tråkigt då jag hade velat vara med och spela. Det är som de är och jag hoppas jag får hängar med lite hökar under sommaren och nu har jag en massa tid att fundera fram en massa nya lektioner. Kram på er hökar och glad sommar på er!

Kommentera här: