Jorvikponny 2.0 snart här!

Bild skapad av Star Stable
Idag publicerade Star Stable på Facebook och Instagram att det kommer komma en uppdatering på jorvikponnyn inom en väldigt snar framtid. Hur länge har vi inte väntat på de här?! Stackars jorvikponnyn som blev extremt bortglömd när welshponnyn kom till spele. Samtidigt är det en ponny som funnits i spelet väldigt länge och har en stor del i ett uppdrag man gör tidigt i spelet. På sätt och vis är jag väldigt glad att de vänta med att uppdatera den tills nu eftersom de har blivit så mycket bättre på att skapa hästar nu. Jag tror däremot inte vi ska förvänta oss att de gamla modellerna kommer uppdateras utan det kommer nog bli som när en annan ras blir uppdaterad i spelet. Så jag ska nog sälja min sista Jorvikponny och införskaffa mig några nya. 
 
Jag vet däremot inte vad jag tycker om att de har ökat snabbheten på dessa ponnyer. Jag vet att de är sjukt många som inte gillar att de är långsamma, men samtidigt är de ju små ponnyer. Det är inte meningen att de ska vara lika snabba som ett Engelskt fullblod, men de är min åsikt. Samtidigt så kan jag väl tänka mig att de kommer bli ännu mer populära om de är snabbare. 
 
Men det bästa är att VI kommer få vara med i att bestämma en färg till en av de nya ponnyerna. Vi ska hålla utkik på Star Stables instastory för att få vara med och rösta fram färgen vi vill se på den tredje för att sedan få Star Stable Lisa, som skapar färgerna till hästarna i spelet, skapa färgen live. Det ska bli så coolt att se våra önskningar komma till liv! Så jag hoppas ni sitter bänkade vid datorn på söndag eftermiddag och har mobilen till hands för de kommer behöva våran hjälp och vilka är vi att ignorera de?!
 

Kommentera här: