Midsommar 2018

I år var det äntligen dags för en helt ny midsommar på Jorvik och allt har förändrats till de bättre. Numera kan ALLA som spelar Star Stable Online njuta av midsommar eftersom högtiden numera firas vid Jaspers gamla gård i Moorland, all textur är bättre, mer funktioner att roa sig med och nya uppdrag att göra. Ja, jag tycker allt är bättre! Jag absolut älskar att vi får göra våra egna blomkransar, dock missade jag helt att de fanns en karta och trodde man fick rida blind runt Jorvik och leta efter blommor. Eftersom jag hade lite tidspress var jag tvungen att avsluta videon där och få det att se ut som att jag är helt borta. Under videons rendering förstod jag hur de låg till och bestämde mig för att göra en till video där jag letar efter blommor imorgon. Den kommer också ut imorgon så fort den är klar! 
 
Hela platsen där vi firar midsommar nu påminner verkligen om Sverige och hur vi myser, om vädret tillåter, med picknick och underhållning. Detta kanske ioförsig är en vanlig företelse i alla andra nordiska länder vid närmare eftertanke, men det är ändå kul att Star Stable tagit in alla små element som gör de till en åtminstone svensk midsommar. 
 
Jag skulle vilja logga in snart igen och utforska vidare men dels ska jag fortsätta förbereda mig inför min resa, dels för att servern är riktigt seg just nu. Det är inte så konstigt i och med att alla är lediga och vill se Star Stables nya midsommar. Jag hoppas däremot att de är lite bättre imorgon när jag ska spela in igen. 
 
Hoppas ni tyckte detta var lite roligt som jag! Hur mycker har vi inte längtat efter en ny midsommar på Jorvik. 

Kommentera här: