Olika ridstilar

Då var det tisdag igen och jag är här med en ny veckans önskning. Jag tror inte jag är den enda som skulle vilja se våra karaktärer rida på ett mer westernaktigt sätt när vi har på westernutrustning på hästen. Jag kan tänka mig att det här är extremt svårt att få till. Vad ska liksom indikera till karaktären att nu sitter vi mer avslappnat till skillnad från den engelska stilen? Ska de vara westerntränset? Men då kan vi inte använda dem när vi vill ha de till den engelska stilen och jag tycker om att variera mig. Ska de ha med sadeln att göra då? Det kanske skulle fungera. Det enda jag vet är att den stilen vi har när vi inte har något träns på skulle fungera alldeles utmärkt till westernridning. Innan ni frågar så lyckade jag ta bild precis när jag satte på tränset och karaktären hann inte placera händerna som den brukar när tränset är på. I alla fall, tror jag att den sittsen som karaktären har när hästen inte har någon utrustning fungerar alldeles utmärkt för western. Det skulle se så coolt ut om de kunde få till det här eftersom de ger mer variation än bara engelskridning som vi är väldigt vana med annars. 
 
Eller är jag helt ensam om att önska de här? 

Kommentera här: