Inte Star Stable Online, men!

Jag kan tänka mig att många av er som läser min blogg har kroppskomplex som jag eller känner någon som har det. Då vill jag rekommendera denna underbara bok. Det är som att köpa en bästavän i bokform! Linda-Marie Nilsson är, för den som inte vet, en kroppsaktivist som kämpar för att alla kvinnor och män ska lära sig att älska sin kropp och att ignorera samhällets normsyn om den "perfekta kroppen". Hon som så många andra har själv levt ett liv där hon har hatat sin kropp just för att samhället säger att den är fel. Men till slut fick hon nog och har nu ägnat de senaste åren med kroppsaktivism.
 
Nu har hon skrivit denna fantastiska bok där hon berätta om sitt liv med psykisk ohälsa, sin kamp, kärlek och fatshaming. Hon delar dessutom med sig av sina bästa tips till att älska sin kropp, fakta om kroppen och psyket och även tips till nära och kära om hur de bör tänka när de kommer till andras kroppar. Därför känner jag att denna bok ska läsas av ALLA! Denna bok borde finnas på skolors bibliotek, eller bibliotek generellt, för att alla ska ha tillgång till denna fantastiska pärla och förhoppningsvis rädda folk från den avgrund av självhat som drabbar så många idag. Jag hade behövt den här boken när jag var 10 år för de hade nog sparat mig 15 år av förakt av min egna kropp. Det är därför jag vill slänga in den här på min blogg som annars handlar om Star Stable Online, eftersom jag vet att de är så många som skulle behöva denna bok hemma hos sig (går även att lyssnas på som ljudbok). 
 
Ni kan även följa Linda-Marie på Instagram (@lindamariie) och det finns en underbar facebookgrupp hon har skapat som heter Alla storlekar är vackra. Där kan ni få en daglig dos av pepp och tips från folk som också kämpar för att älska sig själva. 
 
Du hittar boken i bokaffärer och på Adlibris! 

Kommentarer:

1 Delfina:

Vad fint att du tipsar! Jag ska defenitivt kolla in henne :)

Kommentera här: