Jorvik Gazette Nr1 - 2018

Jag är antagligen väldigt sen med denna då jag har totalt missat att den kom ut. De var min käre vän Frida som upplyste mig om denna i veckan så det fick bli att köpa den nu. Men bättre sent än aldrig. Det ni ser på bilden ovan är de man får med i tidningen. Ett nyckelband, skosnören i lila och en riktigt tjusig bag med Concorde på. Tidningen kostar 89:90 kr och går att köpas där det säljs tidningar. Jag hittade min på Pressbyrån. 
 
I tidningen är det en massa knep och knåp som till exempel ordröra, finn fem fel, ordfläta och bilder att färglägga bland annat.  Det finns även recept på bakelser, två ursnygga Star Stable affischer och en affisch med en riktig häst på som är något för pixlad. Sen får man inte glömma två intervjuer med klubbägarna Evelina Silverknight och Eleanor Southwater som ger sina bästa tips på hur man startar en klubb. Riktigt bra tips faktiskt så definitivt läsvärt om man är i startaklubbtankar. 
 
Måste ju erkänna att tidningen inte var riktigt lika rolig som Jorvik Magazine. Nu vet jag inte hur mycket det kostar att trycka en tidning samt att ha alla små extra grejerna med, men 90 kr vet jag inte riktigt om jag personligen tyckte att den var värd nu när man fått titta igenom den. Samtidigt så kanske den är bra att ha när man ska resa iväg och vill ha något att pyssla med. Men ja, lite kluven är jag över priset. Samtidigt klappar mitt lilla nördhjärta för dessa tidningar och jag brukar i vanliga fall vara först ut för att köpa dem så fort de nått butikerna och de lär jag fortsätta med. 

Kommentarer:

1 Frida Silverfield:

Håller helt med om innehållet i tidningen. Jag har aldrig tidigare köpt en Jorvik Gazette, bara Star Stable Magazine, och måste säga att jag hade hoppats på mer småfakta om spelet och inte bara en massa knep och knåp, tester osv. Men samtidigt så är ju tidningen kanske inte riktigt för min åldersgrupp heller.. Haha. Som du säger, man nördar ner sig i allt som heter Star Stable! :)

Svar: De var alldeles för längesen du kommentera här!!!!!
Rose Shadowlee

Kommentera här: