Min tredje lusitano

Denna vecka uppdaterades Horse appen och med den uppdateringen kom en ny häst. En extremt vacker appelkastad skimmel av rasen lusitano. Självklart kunde jag inte hålla fingrarna borta och håller nu på med att ta hand om min lilla bebis som blev en stor bebis igår redan. Jag började ta hand om honom i tisdags så det går fort nu när de drog ner på dagarna de krävs att få hästen till level 10. 
 
Denna vackra kille har fått namnet Odalisco "Graybeauty". Han är döpt efter ännu en lusitano jag har sett i verkligheten, dock var den riktiga Odalisco en brun hingst, men men. Det är så härligt att se dem växa i appen och man kan knappt vänta tills den är redo att flytta in i spelet. 
 
Måste bara ta en minut och berömma detaljerna på både fölet och den vuxna hästen. Appelkastade skimmlar är väldigt mörka när de är föl och så blir de ljusa med åldern. Detta kan man se på fölet om man man kollar på detaljerna. Dels ser man på benen att de börjar ljusna och lite på mage och nacke. Den vuxna hästen har en i princip svart man och en nästan vit svans. Tittar man då på fölet ser man vid svansroten hur den börjar ljusna och det hela är just för det ska se realistiskt ut. Det här är så snyggt gjort och jag hoppas att framtida föl kommer har lika mycket detaljer som matchar deras vuxna modeller. 
 

Kommentera här: