Skänkelvikningar

Då var vi återigen på en veckans önskning och denna gång handlar det faktiskt om något som inte finns i spelet. Hur kul skulle de inte vara om vi kunde göra skänkelvikningar i spelet?! Jag tror faktiskt detta är något som skulle kunna vara möjligt då jag tänker mig att man använder sig av tangenterna Q och E. Det jag tror kommer bli svårast är att göra animationen för att göra den så snygg och realistisk som möjligt. Men samtidit har de lyckats skapa piaff så detta är definitivt inte omöjligt!
 
Tekniskt sätt finns det redan en animation för hästarna att kunna gå åt sidan, men den finns i appen. Den jag tänker på är när man ska lära fölet/hästen gå och sidan och när jag gjorde den med Odalisco kom jag på att de här skulle vara kul om man faktiskt fick med denna animation på de hästarna in i spelet. Eller ja, egentligen ska alla hästar kunna göra detta, men ni förstår nog vad jag menar med att de är lite skumt att de gör en del coola trick i appen men sedan totalt glömt detta i spelet. Men som ni ser nedan skulle det vara en möjlig animation att utföra en skänkelvikning från halt i skritt. 
Sen har vi den mer vanliga skänkelvikningen som många hästmänniskor känner till. Den där man rider lite mer på diagonalen i skritt, trav eller galopp. Jag vill inte vara allt för krävande så jag skulle vara nöjd om vi kunde göra detta upp till trav. Detta i och med att om man gjorde de i galopp ska hästarna kunna byta galopp, något de inte kan göra i spelet alls än. Jag vill säga "än" för det är också en önskning i framtiden. 
Vad tycker ni? Är detta något som bör införas i spelet i framtiden? 

Kommentarer:

1 Paula Lowball:

Ja! Tänk vad man hade kunnat skapa med skänkelvikningar och andra dressyrrörelser. Precis som du tycker jag att det är lite konstigt att man inte kan byta galopp eller sittben i traven, det skulle underlätta mycket :).

Kommentera här: