Kanske lite väl öppet

På ett sätt tyckte jag om idén att öppna upp Moorland och jag gör det fortfarande. Men på vissa ställen känns de lite väl tomt. Som på bilden ovan. När man red in fanns det så mycket att titta på och det var väldigt mysigt att rida in genom grindarna. Det var som ett varmt välkomnande in på en historisk gård. Såklart verkar det inte vara klara så jag hoppas att det inte bara ska vara såhär. Nu är marken helt platt och som sagt finns det inte så mycket där förutom plats då. Så jag hoppas verkligen att de har något planerat och inte lämnar det såhär. 
Däremot gillar jag uppdateringen av paddockarna. Hur mysigt skulle det inte vara om det var en någon ridlärare som stod i paddocken och tittade på när en lite mindre flicka skritta runt på en jorvikisk ponny? Yes please! Affärerna ser också så mycket bättre ut och betydligt mysigare än det gjorde förut. Kanske att skyltarna över affärerna ser lite väl stora och klumpiga ut, speciellt när de står i rad på det viset. Men annars är det väldigt mycket bättre!
Delen nedanför Pole Bendingbanan är så fint nu! Ett ställe som fick mer träd medans andra blev av med några. Jag är ärligt lite ledsen över alla träd som har fått tagits bort. Jag tycker det är betydligt mysigare när det finns lite små dungar av träd än helt öppna platser. Så jag hoppas på fler träd i framtiden. Mer skog till folket!
 
Åh, en fundering jag kom på när det kommer till texturen på bergen. Ibland kan jag också känna att något känns fel, men så kom jag på en grej. Den förra texturen var så att om man var längre bort var bergen och stenarna suddiga tills man kom närmare. Då såg man den väldigt skarpa och något mörkare texturen som egentligen var på stenarna och bergen. Den nya texturen är rätt mjuk trots att man ser att det är sten. Väldigt fint såklart! Men jag tror att jag tänker omedvetet att texturen inte laddat när jag ser på stenen. Det är alltså en vanesak som jag måste släppa för det är så mycket bättre nu! Lång förklaring, men detta kanske hjälper dig som läser som också undrar varför de känns lite konstigt. 
 
Men nu är det en ny vecka och jag ska fokusera på temaveckan jag ska hålla med Frida i klubben. Ska bli så mys!

Kommentera här: