Ni är väl magiska?

Ja, nu kanske detta är en liten konstig önskan för jag borde väl veta att de inte ska vara så. Men jag skulle vilja att starthästarna var köldtåliga. Det är klart de inte är de för de är ju varmblood med inte lika mycket päls som islandshästar, fjordingar och nordsvenskar. Men det ska vara vår speciella häst som ska följa med oss ut på äventyr, äventyr som sker i Dinodalen. De är lite trögt att ta sig från ena sidan till den andra med en icke köldtålig häst. De är ju lite magiska så de kan väl få tåla lite extra kyla också? Haha, jag vet att detta är rätt löjligt egentligen, men det var ändå något som jag önskade mig häromdagen. 
 
En anledning kan vara att Star Stable vill att det ska finnas en anledning till att köpa en häst som tål kyla. Jag tror däremot att de satsar på att göra det så att man tekniskt sätt inte ska behöva köpa en häst för att ta sig vidare i spelet. Dessutom är de ju meningen att vi ska använda dem när vi gör just huvuduppdragen. Jag tror folk lär köpa köldtåliga hästar ändå även om man kan rida med starthästen där inne utan problem. 
 
Så jo, det här är min önskning och det vore topp om det blev en grej. Samtidigt som jag förstår om Star Stable vill hålla det mer realistiskt med att alla hästar tål inte kylan. Aja, det var en veckans önskning det här. 

Kommentarer:

1 Mimmi:

En idé skulle ju kunna vara att man köpte ett magiskt pulver som gör starthästen köldtålig i typ 30-60 min, skulle ju lösa många problem haha

2 Mimmi:

En idé skulle ju kunna vara att man köpte ett magiskt pulver som gör starthästen köldtålig i typ 30-60 min, skulle ju lösa många problem haha

Kommentera här: