Njutningen av Star Stable är total!

Har varit lite off härifrån på grund av lite tråkiga nyheter jag fick i torsdag. Dessutom har jag köpt Red Dead Redemption 2. JAG! Det här är helt sjukt! Jag som inte gillar spel med våld i av flera anledningar, men jag såg en gameplay med YogscastLomadia och tyckte att det kanske ändå skulle vara kul. Det är trots allt ett rätt långsamt spel, fick jag intrycket av i alla fall, med en story som var rätt intressant. Så, fattiga jag, la lite över 600 kr för detta spel och får nu låna min brors PS4. Jag köpte spelet i fredags och har nästan spelat non stop. Eller ja, jag var till Ikea igår och så får man inte glömma att jag fortfarande bor hos pappa vilket gör att jag måste åka fram och tillbaks. 
 
Aja, spelet är roligt. Men! Jag blir så sjukt stressad och adrenalinpumpad av all skottlossning och frustrerad när jag dör om och om igen. Det värsta är nu när jag har kommit lite längre i spelet och kan råka ut för att vargar kan hoppa på en från ingenstans och folk som försöker sno ens häst. Nu är de slut på friden där man rider de långa distanserna. Neh, jag behövde hoppa över till Star Stable Online för en paus och märker hur spänd jag är. Så nu sitter jag här, tuggar lite choklad och försöker varva ner genom att rida runt lite i Star Stable. Den enda platsen där man inte kan bli påhoppad av vargar eller skjuten bara för att man råka rida lite för nära. Vi ska banne mig vara glada för den frid vi i har i Star Stable för det är inte många spel som kan ge oss detta lugn. 
 
Kommer göra fler inlägg där jag pratar om Red Dead Redemption 2. Men vill redan nu påpeka att jag inte kommer göra en let's play. Det är alldeles för långt och långsamt spel för att jag ska ha lust och ork att redigera ihop det så bra som möjligt och jag är smått orolig för att mitt intresse kommer dö snart. För vem orkar vara såhär spänd hela tiden? 
 
Jag hoppas ni har haft en trevlig helg och är redo för en ny vecka. Snart får vi utforska nya Silverglade!

Kommentera här: