Halloween 2018

Jag måste säga att jag är väldigt intresserad i varför Galloper Thompson blev som han är och varför gråter han? Vad hände med honom?! Men vad snäll han är som låter en komma till hans lilla ö och få busa runt. Eller ja, det ska tydligen vara modigt att åka dit, men jag måste säga att det är mest mysigt. 
 
Det är såklart väldigt roligt att de gjort om hela högtiden för spelet i år och det verkar som att vi har ett nytt sätt att gå på "spökjakt". Måste erkänna att jag hade verkligen velat ha den vanliga spökjakten i år efterom jag inte ha den på video, men så får det bli ibland. Däremot är den nya jakten lite klurigare att spela in. Det kommer nämligen vara så att det kommer finnas 3 nya spöken för varje veckodag som ger dig ledtrådar i vart deras själskärvor är. Det blir därför lite klurigt att spela in något som förändras varje dag och som är rätt kort. Så man kanske får nöja sig med de lilla jag lyckades hitta medans jag spelade in uppdateringen i en Wednesday Update video som kommer finnas på min kanal snart eller om den kanske redan är uppe. Medans jag skriver så rendar den så det kan ta några timmar innan ni får se den videon. 
 
Jag lyckades också totalt missa rosa Ydris som flög igenom stallet. Allt blev rosa och jag fattade inte alls som hände. Det var inte förrän jag kom tillbaka till stallet, efter inspelning, och såg vad de var. Fail....
Jag vet att en viss person har velat ha denna häst väldigt länge. Totalcretin! Nu är hon nog superglad och jag kan knappt vänta tills att få se hennes video på när hon köper hästen. Hoppas hon har SC för de i alla fall. Men jag personligen försöker hålla mig borta från att köpa. Den är så extremt cool, men jag vet att jag inte rider mina andra jorvikiska urhästar så det känns lite onödigt att köpa en till. Jag väntar nog tills dessa kommer ut i lite nya modeller i alla fall. Men kul för er som verkligen vill ha denna snygging!
 
De två olika tävlingarna var rätt intressant. Eller ja, fågelskrämmornas tävling har aldrig varit en favorit för mig, men jag gillar att de ändrade de så att man inte förlorar så fort man nuddar en bomb. Men ja, inte något jag gör frivilligt direkt... Men den andra tävlingen var riktigt intressant. Däremot kände jag inte att jag fick något svar på vad som hänt Galloper Thompson. Det var något underliga saker man såg, men kändes mest som att man såg det han ser nu och inte minnen. 
Nu till något helt annat! Nämligen den nya stallsorteringen! Så man har längtat tills de försökt göra en ny lösning på det eftersom jag inte alls gillade hur första boxen automatiskt blev till den hästen man satt på. Nu har vi ett MYCKET bättre system. Nu kan man placera hästen i en bestämd box och så länge det är så i fönstret kommer det att vara bestämt i stallet. Det är nu också lätt att flytta hästar till och från hagen. Allt är så mycket bättre med bara ett fönster! Dock har jag råkat ut för en liten bugg som gör att en häst i mitt stall försvinner. Det är lätt att fixa genom att bar flytta den till hagen och sedan tillbaka, men sen verkar det som att en annan häst då försviner och så fortsätter det. Som en ond cirkel. Jag har rapporterat in detta till support så det kanske fixas snart. 
 
Det var då årets Halloween. Eller ja, vi vet ju inte om det kanske kommer mer nästa vecka då det faktiskt är Halloween! Vi får helt enkelt vänta och se.  
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Min häst försvinner inte men den ploppade upp i ett av rummen man bara kan gå in i utan häst, din kanske också hamnat där?

2 Moa Diamondwood:

Vet du var alla diamanter finns? Och om du vet, snälla kan du göra ett blogginlägg?

Svar: Tyvärr vet jag inte de :(
Rose Shadowlee

Kommentera här: