När och vad kommer hända?

Kanske inte en veckans önskning direkt, men idag vill jag fundera över vad som kan hända i Dinodalen. Ett område som ligger öde, ett område som osar av magi och mysterier. När dalen öppnades för Jorviks spelare var det livat i dalen och alla ville veta så mycket som möjligt av den kalla dalen. Det var en hel del att göra uppdragsmässigt och en hel del att utforska. Men så tog de slut. Fortsättning följer och vi skulle få vänta och undra. Dalen får delvis lite liv igen när huvuduppdragen utspelar sig där, men sen är det tyst igen. Visserligen får man verkligen en ödekänsla nu när man rider där inne. Den där känslan man verkligen vill ha när man är där inne eftersom det just ska vara en dal ingen går till om de inte måste. Men den blev istället bortglömd. 
 
Tills för ca två veckor sedan. Avalon hade en oroväckande dröm och bad oss se efter om Kallterna mår bra. Vi ser dem lämna dalen för att rida hem utan att säga något. Samtidigt hör man ett vrål från något stort, men det enda stora där inne är dött sedan länge. Vad kan det ha varit? Varför lämnade dem? 
 
Det är redan en episk dal, men den kan helt klart bli bättre och det vet vi tack vare Mistfall och Sydhoven. Vi vet redan att Silvergladeområdet kommer få sig en uppdatering snart, men står då Dinodalen på tur? Det måste ju betyda att det inte kommer ske i år. Eller? 
 
Men kommer Kallterna komma tillbaka? De måste de väl! Star Stable kan inte introducera karaktärer för att sedan ta bort dem. Som om "oops, vi ångrar oss". Neh, de måste komma tillbaka, eller ska vi ta oss till dem?! Ååhhh, vad jag vill veta vad som kommer hända i Dinodalen! Måste nog shoppa på mig lite mer vinterkläder så man känner sig redo för att återigen ge sig in i den kalla dalen för mer äventyr!
 
Så om man ska göra en veckas önskning av det här så vill jag ha ett uppdaterat Dinodalen, Kallterna tillbaka och mer vinterkläder. Ja, de är väl en fin önskelista? 

Kommentarer:

1 Alva Lionrock :

Jag har funderat ett tag på hur det blir i de där huvuduppdragen med Alex i Dinodalen då man ser att Kallterna spionerar på en. Försvinner Kallterna först efter man har gjort det uppdraget eller? Och om man struntar i att göra de nya uppdragen med Avalon, står Kallterna kvar då tills man gör dem eller? Och om man inte gör de förrän Kallterna uppdateras (jag antar att de måste bli det nån gång) hur blir det då? ;D Förvirrande tankar jag har, eller hur?!

Svar: De är väldigt intressanta tankar jag själv inte har reflekterat över. :O
Rose Shadowlee

Kommentera här: