Ett klubbridhus

Jag har tidigare önskat att alla paddockar ska få bokstäver som det finns i ridhuset. Än sålänge har det tyvärr inte hänt än. Men jag vet att fler har önskat sig något annat, nämligen ett ridhus som endast är avsedd till ens klubb. Kan man ha ett klubbhus så kan man nog ha ett ridhus också. 
 
Detta ridhus ska se ut som det vi redan har, med kanske en ridbana med mer standardmått däremot. Det ska finnas en läktare, gärna en dator så man kan se över hela banan, bokstäver och helst en liten avdelning där publiken kan lämna sina hästar. Det är nog de jag klurar på mest hur det kan lösas. Antingen en liten "parkeringsdel" för hästar eller att man får välja om man ska ha med sin häst in eller inte. Kommer bli för stökigt om alla har med sina hästar när man endast vill vara publik. 
 
Sen skulle de då vara trevligt om man kunde placera ut lite hinder och koner, men jag förstår att detta kan vara riktigt svårt. Det skulle väl vara om man fick ett ridhus med två delar som vi har. En med hinder (som ser ut som träningshinder och kanske inte lika mycket som i ridhuset vi redan har) och en bana som är ren från sånt.
 
Jag tror att detta är ett alternativ om vi inte kan få bokstäver i paddockar. Fast tror att paddockarna skulle vara enklare att lösa. Hela grejen är för att de finns för få platser att ha ridlektion på och det är ett event som håller på att bli mer och mer populärt i spelet. Detta påminner mig om att jag har folk att ta bort från iggalistan som fått hamna där för att rensa upp i det annars fulla ridhuset. 
 
Vad skulle ni helst vilja ha? Bokstäver i alla paddockar eller ett klubbridhus?  

Kommentera här: