Lunatic

Namn: Crazyjumper
Tilltalsnamn: Lunatic
Kön: Hingst
Född: 2013
Ras:
Trakehner
Lynne: Tycker om att hoppa, men tycker dressyren är de tråkigaste som finns.
Lunatic är från ett stuteri som fokuserar på att avla fram fantastiska hopphästar och jag har en kontakt där som tyckte att just denna häst ska jag titta på. Så jag blev ditlurad på en fika och så råkade just Lunatic vara på banan för att träna hoppning. Jag kunde inte slita mina ögon från honom när han hoppade hinder efter hinder med en sådan målmedvetenhet så de fick mig att rysa. Då kläcker min väninna ut sig att han är till salu och frågade om jag ville pröva. När mina hår stod upp sådär kunde jag ju inte tacka nej. På med hjälm och upp på hästen. Han var ändå inte den lättaste, men jag kunde känna potentialen som kunde växa fram med ett sammarbete. En vecka senare kom Lunatic till mitt stall och nu ska vi träna ihop inför kommande tävlingar. 

Kommentera här: