Star Stable Ambassador and proud!

Jag måste ju erkänna att de är sällan jag faktiskt pratar om vad jag gör. Mest för att de är så svårt att förklara för någon som inte är 1. gamer och 2. inte riktigt förstår influenceryrket. När man börjar förklara så tänker de direkt på Pewdiepie eller Bianca Ingrosso. Typ ja, men samtidigt inte riktigt de heller. Men de har också handlat om att när man pratar om Star Stable så kan man få en liten blick som typ säger "spelar du barnspel". Och jag tror de är rätt många äldre ssospelare som känner lite samma. Först tänker folk "vad coolt, du spelar spel och de måste ju vara CS eller WOW", men nej de handlar om SSO och då verkar de inte riktigt klassas som ett spel för vuxna bara för att de inte finns vuxet material i spelet.
 
Jag tycker vi måste sluta skämmas! Vad finns de att skämmas för egentligen!? Vi gillar ett spel som är de första som har målgrupp unga tjejer. Bara de är rätt stort. Vi spelar ett spel som faktiskt inte innehåller våld. Jag tycker spel som bara går ut på att skada och döda andra är sjukt tråkigt och rätt sjukt hur många de är som tycker att spel är bara spel om de har just dessa två kriterier. Bara den attityden måste förändras. Vi spelar ett spel där man arbetar för att visa att kvinnor kan vara lika starka och smarta som män. Super ju! Star Stable är rätt coolt egentligen. Jag borde ha en föreläsning om detta spel i min klass för att visa för de mammor och potentiella mammor att de finns ett underbart spel för deras barn när de väl börjar förstå vad en dator är. 
 
På de här så jag kämpat i flera år för att komma till vart jag är idag. Jag är ambassadör för Star Stable. Vad för ambassadör är man om man skäms för de man ska vara ett ansikte för. Det går inte! Så på med stickern på min laptop som jag använder i skolan. Frågar någon vad de är så ska de banne mig få höra vilket underbart spel de är! Har man tur kanske de till och med kommer fram en spelare och säger hej. Hur härligt skulle inte de vara?! 

Så sluta skämmas och bär era Star Stable mössor, tröjor eller stickers med stolthet!

Kommentera här: