Pennywise

Namn: Crazyeye
Tilltalsnamn: Pennywise
Kön: Valack
Född:
2011
Ras:
Trakehner
Lynne:
En orädd häst som älskar att dansa runt på banan.
Låt inte namnet avskräcka er för här ni bara en riktig goding. Pennywise uppfödare läste just boken IT när de rödaste fölet som någonsin fötts på hans gård kom till världen. Den var lika röd som clownen i boken att han inte kunde låta bli att döpa honom till just Pennywise. Till uppfödarens stora glädje visade de sig också att Pennywise tyckte om dressyr och dansar gärna runt i paddocken när folk tittar på honom. Dessvärre kunde uppfödaren inte behålla honom och ha sattes upp för försäljning. Hans röda färg gav en sån annorlunda kontrast så jag kunde inte glömma bort honom. Jag som sagt att jag borde bara ha en trakehner, men de blev en åktur till uppfödaren där jag fick träffa en röda dansaren och han dansar numera med mig i ridhuset på Jorvik. Ni lär nog se honom på några tävlingar. 

Kommentera här: