Äntligen finns de mer kärlek i spelet

Uppdateringen kanske inte kändes så stor för många, mig inkluderat. Men så fick jag reda på att Star Stable Online har nu sitt första HBTQ-par i spelet! Det här är sjukt stort! Äntligen visar Star Stable var de står i denna extremt viktiga fråga och de visar att för dem är ALLA välkomna på Jorvik. Jag kan dessutom tänka mig att detta är bara början. Vi kommer nog få se en större variation av människor i spelet i framtiden och de är underbart eftersom de då finns någon som alla kan relatera till. Helt fantastiskt!
 
Annars är jag så glad över mer achievements att roa mig med. Däremot var de en del som kommer vara rätt svåra att göra på video. Jaga höns 50 gånger som dessutom bara går att göra en gång om dagen om ens det. Så jag får se lite hur de blir. De kan bli så att vissa får jag göra själv, men andra ska jag nog göra på stream istället. 
 
Och något annat som är helt underbart! Våra hästars stund av dramatiska missnöje efter att ha kraschat in i ett träd eller staket är nu slut. Nu kommer de bara stanna till och sedan gå vidare med livet. Det kommer helt enkelt bli lättare att levla och tävla nu. 
 
De var inte så mycket mer som kom idag, men jag tror att folk börjar komma tillbaka från semestern nu så de lär nog börja hända grejer de kommande onsdagarna. Ser verkligen fram emot de sista halvåret!

Kommentera här: