Trakehner kommer den 22/08!

Jag jobbar och gör så mycket annat att jag glömt bort att de är augusti och de var dags för nya hästar. Men så dök denna goding upp som notis för mig och jag gjorde nästan en dans på jobbet när jag såg vad de var. Så coolt att vi ska få ytterligare en sporthäst till spelet! Jag älskar ju sporthästar, speciellt dem som oftast används i dressyr så de här är perfekt för mig. Den bruna är så söt så den lär komma hem till mig för jag vet nog ett namn som kommer passa den. Jag blev lite förvånad att se en skäck, men när jag kollade upp lite information om rasen förstår jag att alla färger är tillåtna så de är bara roligt att de finns den klassiska och den lite ovanligare. De blir spännande att se vad den tredje blir. Jag personligen hoppas på en fin mörkbrun för de behövs de mer av i spelet. 
 
Det kan ju inte komma en ny häst utan att det ska finnas folk som anser att hästen är för lik en annan häst vi har i spelet. De här är ju ett litet problem med sporthästar. Tittar man på en hopptävling, dressyrtävling eller vilken annan relativt vanlig tävling som helst på hög nivå så kommer man se en massa hästar och de kommer vara svårt att säga exakt vilken ras de är. På en dressyrtävling kan de vara en drös olika varmblod man får se. Det kan vara svenska varmblod, holländska, westfalisk häst och trakehners och kanske en och annan lusitano eller andalusier om man har tur. Alla har sina små detaljer som skiljer dem åt, men man måste vara rejält hästkunnig för att se de. Star Stable gör så gott de kan för att skilja dessa hästar åt eftersom de vet att vi vill ha sporthästar. Jag tycker faktiskt att Trakehnern är annorlunda från Hannoveranen vilket jag kan se på t.ex. mulen på thumbnailen. Men jag kommer kunna se mer ordentligt när de väl kommer till spelet. 
 
Jag hade i varje fall en liten rant i min instastory för jag blir så frustrerad av alla dessa människor som alltid ska börja jämföra hästarna och tycker att Star Stable har gjort ett dåligt jobb utan att ens vänta och se hur hästen ser ut i spelet. 
 
Kan knappt vänta tills på onsdag nu, men samtidigt vet jag också att jag kommer få vänta tills jag kommer hem från jobbet. Recensionen kommer därför komma ut rätt sent antagligen, men den kommer att komma ut senaste torsdag morgon! 

Kommentera här: