Fint men...

Påväg till event som börjar 19:30
Ja, då är jag tillbaka med en veckans önskning och denna gång handlar det faktiskt om något som är nytt som jag inte är så förtjust i. Det handlar om att det blir mörkt för tidigt. När Silverglade uppdaterades så fick även himmlen lite kärlek och det betyder även natten. Star Stable ville att så många som möjligt skulle kunna njuta av natten och valde då att låta natten komma snabbare till Jorvik. Så runt 19 ska de börja bli kväll i spelet. 
 
Till viss del förstår jag och tycker det är kul att fler kan njuta av natten i spelet. Men, 19 är rätt tidigt anser jag. Runt just 19 i spelet är det många som är inne och spelar, kanske första gången för dagen på grund av jobb, skola och aktiviteter. Det är då lite trist att de enda de nu får uppleva i spelet är solnedgång och kväll. Men det jag nog har mest problem med är två saker. Ett är att det är många klubbar som håller sina event efter 19 och då är väl egentligen önskan att det ska vara ljust i spelet. Två är att många som spelar in till Youtube får det mer begränsat att spela in om man vill spela in när det är dagljus. Man får inte glömma alla som streamar också som oftast har tid att göra detta kanske efter 20 på kvällen och får nu göra sina streams på kvällstid. 
 
Så vad är min önskan? Egentligen är det två, men tror att det ena är lättare att fixa än det andra. Det som är lite svårare men som många ändå önskat väldigt länge är att man själv kan bestämma vilken tid det ska vara i spelet. Det vore ju dröm om man kunde logga in 21 för att spela in, gå in på inställningar och kanske klicka i att spelet ska vara vid lunchtid och vips så blir det ljust i spelet. Åh vad härligt det skulle vara. Men den kanske lite mer realistiska önskningen just nu är att de ska ändra tillbaka tiden i spelet så att solen börjar gå ner runt 21 som tidigare. Tror det var så förr i alla fall. 
 
Eller jag kanske är den enda som tycker att det är lite frustrerandet med mörkret i spelet. Ni kanske älskar att det blir mörkt så tidigt? 

Kommentarer:

1 Elise Stormwright:

Jag håller med dig, men å andra sidan tycker jag mer om den mörkare himlen för att den inte är så skrikig och klarblå som den är mitt på dagen (lite dämpad och lågkontrast liksom).

Om jag fick välja så hade jag helst sett en svagare ljusblå himmel mitt på dagen och att det blev mörkare vid typ 21 ;)

2 Marabou:

Jag håller med! Gillar inte kvällsjuset så mycket.

Kommentera här: