Första juleventet med Comet Hawks

Det är verkligen juletider när vi börjar ha event med jultema i klubben. Först ut var såklart Frida som älskar julen. Eller vad säger jag! De var ju tomtemor som behövde hjälp. Hon var ute i Dinodalen för att leta efter speciell snö som tomten vill ha. Men så blev hennes häst skrämd och i flykten tappade tomtemor sin väska och alla papper med julsånger flög iväg. Hon lyckades samla ihop de mesta, men en del text var borta. Men som tur stötte hon på oss och vi vill såklart hjälpa henne. Så det blev som ett litet julquiz där vi skulle avsluta de fraser från de låtar som det saknades text på. 
 
Jag kan ju erkänna att jag är rätt dålig på julsånger, speciellt de man alltid sjöng i skolan. Det är som att jag har förträngt dem... Inte för att jag tycker de är dåliga, men de blev väl lite tråkiga efter att behöva sjunga dem varje jul med skolan. Men som tur var lyckades tomtemor få hjälp med texterna och hon kan nu återgå till att planera lucia som är snart. De var väldigt mysigt att få hänga med klubben och tomtemor. 
Där är tomtemor och bakom sitter Cec som försöker hålla sig varm.
På torsdag ska jag hålla event och då ska de bli fyrgångstävling. De ska bli riktigt roligt eftersom jag har listat ut en twist som gör det spännande. Mer får ni veta då. Nu ska jag lyssna på jullåtar. Ha de bra!
 

Kommentera här: