Alla vackra startisar är framme igen

Att logga in och se denna vackra varelse gav ett litet pirr i magen. Förändringen var så stor och på ett så fantastiskt sätt att det var som att få en helt ny häst gratis. Men samtidigt kunde jag se att det var min Heihei. Hans färg är bara så mer levande. Han är så mycket mer levande på så många olika sätt. Han är så mycket mer ståtlig, men på ett gulligt sätt. Nyfiken, vänlig och trygg. Som den där ridskolehästen som ofta blir favoriten bara för att han är så snäll och mysig. 
Teamet har helt klart gjort ett fantastiskt jobb. Visst det finns några delar i gångarterna som jag skulle ha velat varit annorlunda, men samtidigt är det en del av startisens charm att inte se helt perfekt ut. Så jag lär nog vänja mig och det är helt klart en uppgradering från 2.0. Det är också väldigt mysigt att se alla rida runt på sina startisar igen. Jag bara rider runt och tittar på alla, så ignorerar mig ifall jag står och stirrar på dig i spelet... Jag ska försöka att inte vara långvarig i alla fall. 
Och den knoppade manen är helt fantastisk! Kanske att den kunde ha sett lite tjockare ut för just nu ser de ut som att manen är rätt tunn i och med att den är smal och låg. Men detaljerna och formen är makalöst mycket bättre! Kommer definitivt använda den om man ska tävla med Heihei någon gång och jag hoppas den kommer att vara tillgänglig för fler raser i framtiden. 
 
En helt fantastisk uppdatering och jag tror inte det är den sista gången de uppdateras, men det lär nog inte ske på länge nu i alla fall. Men, allt kan hända i Star Stable. 
 
För att gå över något annat nytt i spelet så har de tagit bort lite grejer inför den nya grafiken som ska komma någon gång. Först så har de tagit bort den stora, ursäkta men fula, skylten uppe vid GEDs lilla förvarings utrymme. När man har gjort de första uppdragen när man börjar spela ska den försvinna helt. Väldigt skönt att den är borta nu för den var inte en vacker syn. 
Sen lär ni nog bli förvånade när ni rider nere vid Moorlands strand. Där är det nu helt tomt! Nu ska det tydligen vara så att de bara är där när man har uppdrag som involverar dem. Det har jag inget emot, kändes bara skumt att de gick runt där efter allt man gått igenom med dem. Så det här är helt klart bättre. Men det ser ändå lite tomt ut där nere. Hoppas något annat roligt kommer hända där. 
Ja, det var då dagens uppdatering. Hoppas vi får se den nya grafiken snart i spelet. Men enligt Star Stable News är det fortfarande i Work In Progress. Kanske om två veckor? Den där lilla fjordingen i hörnet på slutet kan ju indikera på att vi ska få lite fler söta fjordingar till spelet nästa vecka. Vill ni ha fler fjordingar? 
 
 

Kommentarer:

1 Smulan:

Jag älskade den här uppdateringen och ser jättemycket framemot när vi får den nya grafiken! :D

Kommentera här: