Kunna jogga med hästen

Detta är kanske inte den mest viktigaste önskningen jag har att komma med, vilket delvis kanske har att göra med att de har att göra med en funktion som klassas som en lyxvara i spelet. Men jag anser att det kan vara värt att utveckla denna funktion någon gång i framtiden. Jag pratar om ledarfunktionen. Det är en funktion som ändå används rätt flitigt idag i spelet och det är en väldigt roligt funktion. Man kan ta väldigt fina bilder, ha roliga event med klubben och eller rollspela. Men den är rätt begränsad. Dels kan man inte klicka på något om man leder. Man kan inte öppna en grind, prata med en annan NPC eller göra något egentligen. Kameran skjuts iväg så man ser sig själv rätt långt bort vilket också kan vara lite tråkigt i vissa lägen. Redan där har vi en grej att utveckla med funktionen. 
 
Men det jag skulle tycka var väldigt roligt var om vi kunde jogga med våra hästar och inte bara gå. Som när vi till exempel har "veterinärcheck" så kan vi bara gå med hästen. Där vore kul om man kunde jogga. Har man ett event med lekar så skulle de vara kul att kunna jogga med sin häst från en plats till en annan och så vidare. Ni förstår nog vad jag menar. 
 
Kanske en rätt löjlig önskning, men ändå något som kom upp i mitt huvud nu från ridlägerveckan när vi ledde våra hästar väldigt mycket. Har ni några önskningar om ledarfunktionen? 

Kommentera här: