Vill ha, men behöver jag?

I och med att jag ska bo borta i en månad snart så behöver jag spela in en massa videos som är färdiga att lägga upp under tiden jag kommer ha begränsad tillgång till min dator. Med detta har jag försökt planera fram en massa olika sorters videos så det inte bara är let's plays som publiceras på kanalen. Jag ska spela in de sista av de achievements jag vet att jag kan göra, jag har lite planerade ridint tips-videos att göra och till sist skulle jag vilja vlogga lite. 
 
En idé jag har är att vlogga en helt vanlig dag där jag försöker bolla Star Stable med mina studier. Lite "bakom scenerna" så att säga för att ge er en inblick i hur det ser ut för mig. Jag tror det skulle vara lite kul samt att dessutom blanda irl-sekvenser med spel-sekvenser, så det blir lite som att vlogga i spelet också. Jag tror det skulle vara väldigt roligt att göra. Men, jag har känt länge att vlogga med min mobil är inte helt optimalt. Den är bra, men jag jobbar alltid för att ge er bra kvalitet och då är mobil inte de bästa. Dessutom vill jag ger er bättre vloggar från framtida Star Stable events och jag tror att det skulle vara roligare om jag hade en riktig vloggkamera. 
Det är denna lilla goding jag har fått upp ögonen för. Den kostar lite över 4000 kr inkl. en liten väska och Gorillapodstativ. Det känns inte dyrt, men samtidigt är jag fortfarande student och måste tänka på andra utgifter. Jag har en del pengar sparade och har väl inget större mål med dem än att ha för framtiden. Sen så måste jag antagligen förnya mitt gymkort som otroligt nog är nästan lika dyrt. Rätt sjukt att de är en lyxvara att träna på gym. I alla fall, det är de och lite små andra planerade utgifter. Detta kräver en liten diskussion med min mamma tror jag. Min vettiga mamma som kan berätta för mig vad som kan vara bra att tänka på. Jag personligen är ju lite så att när jag vill ha något så fixar jag det och ibland utan att tänka. Det är ju inte alltid bra och jag är glad över att jag brukar ta en funderare när de handlar om så mycket pengar. 
 
Aja, nu har ni fått höra om något som ni antagligen tycker är rätt ointressant. Men de är rätt skönt att skriva av sig när man är lite fundersam. Har ni något som ni önskar er, men som ni känner att ni inte kanske inte kan prioritera just nu? 

Kommentera här: