En utmanande hopplektion

Idag var min första skoldag och dessutom början på mitt sista år på högskola. De var med en del blandade känslor, men ska man vara ärligt var de mest tungt. Två klasskamrater jag tycker mycket om har hoppat av. Jag har kvar de som står mig närmast, men de är ändå trist. På detta är den första kursen vi börjar med riktigt tung med väldigt mycket att göra. Så jag åkte hem med huvudvärk och behovet att bara krypa tillbaks i sängen. Efter en tupplur och middag kände jag mig lite piggare igen så de är bara att köra på. 
 
Men de är inte bara de enda jag gjort idag. Jag såg väldigt mycket fram emot Fridas lektion som hon höll ikväll. De var en utmanande hopplektion med mycket galopparbete. Jag stod länge och velade mellan min älskling Jinx och min nykomling, som nyligen blev level 15, Bianca. Men de tog emot att tänka sig att trava runt på henne, så de fick bli Jinx. Hoppas verkligen att de får lite feeling att tweeka på Trakehners trav. Mycket skulle nog hjälpa om den inte var lika ihopkrupen som den är nu. 
 
Men som sagt var lektionen riktigt rolig och de fick mig att må något bättre över dagen. Nu sitter jag igen med alla texter jag måste läsa innan läggdags igen. Imorgon på kvällen är de min tur att hålla event igen och denna gång blir de rasritt med nordsvenskarna. De ska bli mys!
 

Kommentera här: