Lite kaosigt oktober - november

Ja, det kan vara så att jag inte bor hemma från 16 oktober till 16 november. Det är nämligen så att vi ska göra om köket här hemma och för att göra de lite lättare så har vi bestämt att minst en av oss tre som bor här ska få bo hos pappa sålänge. Jag trodde aldrig att de skulle ta en månad att fixa köket, utan trodde de skulle ta kanske ca 2 veckor, men nej, tydligen tar de lång tid. Eller ja, de sa att har man tur så kan de vara klart snabbare, men har man otur kan de t.o.m ta ännu längre tid. 
 
I varje fall kände jag att jag är väl den som är rätt flexibel och har inget problem med att sova på pappas soffa i en månad. De som gör mig lite stressad över just er och mina plattformar. Jag kan ju inte ta med mig mitt stora datorkomplex till pappa. Även om de går så får de inte plats hos honom. Men pappa är så klok och sa att de finns ju tid då jag kan åka hem och spela in. De kommer ju helt klart inte vara här 8h i veckan 5 dagar i veckan... Så jag kommer definitivt kunna spela in på helger! Men ska ändå försöka lägga lite krut nu på att få ihop videos till den månaden. 
 
Jag vet att de här är rätt långt kvar tills dess, eller ja, nu förtiden så flyger bara tiden iväg. Men så kommer de se ut. Kommer nog dessutom starta min C-uppsatts i november så de kanske är bra att jag inte sitter här hemma då. Då kanske jag kan fokusera bättre och komma igång ordentlig åtminstone. 
 
Sjukt ändå! En månad och vårt kök är inte ens stort! Det blir ett ikeakök så det ska bytas skåp och diskbänk. Det ska även kaklas om, målas om och en fondvägg ska upp. Jag personligen tycker att om de skulle lägga 6-8 h i veckan skulle de väl vara klart på 2 veckor. Eller är jag helt fel ute? Vet ni mer om sånt här kanske? 

Kommentera här: