Vilken helg!

Ja, vad ska man säga. Jag behöver en helg efter denna helg. Neh, men det har varit otroligt roligt. I fredags, efter en lång dag i skolan fick jag åka och besöka Star Stables kontor. De var inte av någon speciell anledning till att jag var där mer än att jag skulle få en goodie bag om man kan få när man besöker kontoret. Vill ni veta mer om detta så kan ni gå till min YouTube-kanal där jag ska ha publicerat en video där jag visar vad som finns i goodiebagen. Men ja, jag satt bara och pratade med Stacy, Ylva, Esme och Karin (Doris) samt lite andra människor som kom förbi, plus fick en kram av Nika. De var supermysigt och precis vad jag behövde efter en lång dag i skolan. Därefter åkte jag hem för att krascha i soffan och titta på specialen i dressyr. Våra svenska ryttare är så sjukt duktiga att de nästan kommer fram tårar! 
 
På lördagen då så åkte jag iväg med mina föräldrar på jakt efter kakel och tapet som ska vara i vårt nya kök som ska renoveras i okt-nov, plus lite andra saker som behövdes handlas in. De blev många timmar, men till slut hade vi beställt kakel och de sista vi gjorde var att äntligen hitta en tapet som mamma var nöjd med. De är inte lätt sånt där. De ska inte bara vara fint, de ska passa med allt annat och inte vara något man tröttnar på efter ett år. Lyckan när vi åkte hem med allt klart var total samtidigt som vi var helt slut, så när vi kom hem slumra jag till i soffan när fälttävlan hade börjat. Men jag sov inte länge, utan vaknade lagom till att första svensken började. Resterande kvällen åtgick till att se på de och äntligen få spela lite. 
 
Söndagen var väl inte lika spännande, men planen för mig var bara att spela in så mycket som möjligt samt redigera ihop videon som skulle upp idag. De blev en liten tur till familjens smultronställe som är Tyresta, en nationalpark med en liten H4-gård. Sjukt mysigt och bra för mig att komma ut så jag inte bara satt inne hela dagen. 
 
Idag ska jag fokusera på studier. Har tyvärr en hel avhandling att läsa denna vecka, med mål att planera en presentation med grupp på onsdag i och med att vi ska redovisa den på måndagen. Högskola är inte nådigt, men är de sista året så är de och då är de väl bra att ge oss magsår innan arbetslivet? Aja, nu ska jag inte klaga utan fokusera. 
 
Jag hoppas ni också haft en underbar helg och ser fram emot söndag! Vad är det som sker på Sydhoven egentligen?!

Kommentera här: