Jag behövde en paus

Jag har sett att ni kommit in och kollat om jag skrivit något och jag är så tacksam att ni finns här. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg behövde jag en lite paus. Trist eftersom min plan var att ändå lägga lite tid på alla mina plattformar. Men onsdagkväll så kände jag mig rätt tom, trött och det mesta tog emot. Jag liksom bara satt som en boll i min datorstol och bara stirra på skärmen. Då var det väl rätt klart att jag bara skulle gå och lägga mig. Bloggandet kunde vänta till nästa dag. Men, det visade sig att jag behövde ett riktigt påsklov, inte bara från praktiken och studierna, utan även från min egna hobby. Jag behövde att inte tänka på allt jag måste göra och bara göra det jag kände för. Det jag lyckades med var en stream och det är väl tack vare Frida. Utan henne hade jag nog haft tufft att hålla humöret uppe. 
 
Jag behöver nog se över hur det här ska fungera. Nu är det bara praktik, visserligen med en rapport som måste skrivas snart, men hur blir det sen? Jag ska ju jobba och ha de såhär resten av mitt liv. Kan jag bolla det med alla mina plattformar? Jag vill kunna göra det för jag älskar att lägga upp bilder på Instagram, skriva här om mina tankar och spela in filmer till min Youtubekanal. Får inte heller glömma streaming och podcasten jag har med Totalcretin och Cecilia Gladefield. Men jag får inte pengar av detta. De är den trista sanningen. 
 
Jag ska inte göra något drastiskt nu såsom att lägga ner bloggen eller så nu. Men jag vill att ni ska veta att jag går runt och tänker. Det måste vara trist för er att läsa detta och de är trist för mig att skriva det här också. 
 
Jag måste ändå säga att jag har fått energi tillbaka nu från det lilla lovet jag hade och därför sitter jag här nu. Eller ja, jag sitter faktiskt på ett tåg till Göteborg just nu eftersom jag ska vara med på min praktiks konferens. Ska bli riktigt spännande och det är något med att sitta på ett tåg med en laptop i knät. De ger en sinnesstämning som är perfekt för bloggande. Håller ni med? 

Kommentera här: