Chincoteagueponny 2.0

Idag kom då dessa godingar till Jorvik. Hur söta är de inte!!! Och vilken modell! Så smäcker och fin liten ponny. Färgerna är såklart helt otroliga dem med och manarna gillar jag också förutom delarna där det är ett rätt rakt slut som gör att de ser ut att någon bara klippt den delen rakt av. Animationerna när de är stillastående är väldigt gulliga och ger dem verkligen en speciell karaktär. Däremot är jag kanske inte så helt glad över att större delen av deras gångart är i princip samma som Jorvik ponnyns. Jag har inget emot att de använder sig av liknande rörelser, men det hade varit lite roligare om det blandat. Kanske slängt in connemarans trav och jorvikiska varmblodets galopp. Men men, de är ju inget fel på gångarterna så de är helt okej. De här var väl en liten kort sammanfattning av vad jag tycker om den nya lilla ponnyn som trava in på Jorvik. Vill ni se mer så kan ni kolla in recensionen som finns här nedanför. 
Det jag däremot är lite förvånad över är att man kan köpa dem från sydhovens gård. Jag säger att det inte ska vara så, men det hade varit roligt om de gjorde en grej av de då. För nu är ponnyerna dessutom placerade bland grisarna. Varför är de där? Det känns lite malplacerat helt enkelt och varför ska just den familljen sälja dem? Det var en lite fundering jag hade efter att jag var och köpte Merlin. Ja! De är min lilla nya vän. Merlin, även kallad för Spellmagic. Det kommer komma en ordentlig presentation av honom också någon dag här framöver. 
 
Man får ju inte glömma de nya hindren i ridhuset också! Ni kommer kunna se min reaktion på dem på fredag då jag släpper min vlogg. Men de är väldigt fina! Jag gillar varationen och det känns lite mer som ett vanligt ridhus. Så en väldigt uppskattad uppdatering tycker jag och nu kanske de inte är långt kvar tills man får bokstäver i paddockarna också. Man kan hoppas i alla fall...
 
Ja de var dagens uppdatering. Jag längtar tills fler färger av ponnyn kommer till spelet! Köpte ni någon sötnos idag? 

Kommentera här: