Duncan är här!

Jag har återigen fått äran att hjälpa till med att ta hand om och träna ett föl. Denna gång blev de en liten clydesdale som jag döpte till Duncan "Bigwish". Han kommer få en mer ordentlig presentation framöver, men han är en trevlig och gosig kille. Tidigt på morgonen fick han äntligen flytta hem till mitt stall och såklart var det väldigt spännande för honom. De blev en del skuttande på gårdsplanen och när han fick komma in i sin box försökte han bli bästis med grannen Boris. Min lilla ponny vet fortfarande inte om han gillar Duncan eller inte, men det löser sig nog när jätten lugnat ner sig. 
 
Nu ska han få några dagar att acklimatisera sig och komma till ro i mitt stall innan vi sätter igång med träningen igen. Kanske att vi tar någon promenad runt i Valedale så han får se hur de är här. Förhoppningsvis är han inte rädd för ljudet från vattenfallet. Men de är så mysigt att få ha ytterligare en jätte i stallet och det ska bli kul att se vad som blir av honom. 

Kommentera här: