Snart blir de tävling i klubben

I tisdags höll jag den andra delen av 4-gångträningslektion. Första gången fokuserade vi på skritt och trav, denna gången var de tölt och kort galopp. De fick göra lite roliga och kluriga övningar som vanligt. Testa på två nya som jag hittat på nättet och den ena fick jag leda dem igenom den eftersom den var svår att förklara med chatt och UTAN BOKSTÄVER! Den dagen de dyker upp i paddockarna kommer jag gråta! 
 
I alla fall, nu känner jag att de är redo för en liten 4-gångstävling. Samma som jag gjorde förra året fast jag hoppas på att de blir lite fler som ställer upp nu. Jag kommer använda av tärningskonceptet igen och jag har använt den lite på lektionerna också för att göra eleverna vana med den nya inlevelsen. Det verkar som att de gillar den och de blir roligare. 
 
Så på söndag nästa vecka är det tävling. Ser väldigt mycket fram emot den! 

Kommentera här: