Terränglektion 2.0

Idag hade Frida sin andra terränglektion som var lite kopplad till förra veckans lektion. Det är därför jag hade Jack för andra gången. Jag gillar att byta häst rätt ofta, men hör lektionen ihop så ska Jack få vara med om hela. 
Anyway, vi var i Gylleneskogen den här gången och Frida hade klurat ihop en bana som var riktigt rolig och svår samtidigt. Eller ja, när man ridit den några gånger var den bara rolig. 
Den var så klurig så vi fick gå den del för del och sen rida igenom den del för del tills vi hade gått igenom allt och kunde rida själva. Det var hela 3 delar att rida igenom. Nu kanske ni tror att den var lång, men den var inte så lång egentligen. Mest klurig. 
Det var viktigt att tänka på hastigheten på banan. Jag vet inte om det gick att köra hela i full kareta, men jag har svårt att tänka mig det. Men som ni kanske känner mig, så kör jag alltid så realistiskt som möjligt. Fast okej, sista kanske jag körde på lite på längre sträckor. Varav en gång, så kan man säga att Jack rädda mig från att fastna eller vägra. Han hoppade över ändå. 
När man kört sin sista runda, fick man jogga av hästen och sedan skritta. Några av oss hoppade av och skritta av dem till fots, vilket var lite mysigt. 
Jag hade planerat att vara med på ett event på torsdag, för det verkade jätte roligt, men nu ska jag tydligen gå på bio och kommer missa eventet. Me so sad. 

Kommentarer:

1 Cecilia Gladefield:

Fina bilder :D
På den sista bilden så såg jag mig i bakgrunden och det ser nästan ut som att jag rättar till stigbyglarna xD Såg lite roligt ut.

Svar: Tack :)Ja det såg lite roligt ut XD
Rose Shadowlee

Kommentera här: