Nya animationer 2017

Onsdag idag och jag hade ärligt hoppats på hästar. Men nej, inga hästar här inte. Kan detta betyda att vi kommer få något mer än nya färger på raser vi redan har? Vi får vänta och se. 
 
Men då ska vi snacka om det som faktiskt kom idag. Vi har ju fått veta att teamet har jobbat en del i bakgrunden i spelet och idag fick vi se en liten del av vad de har gjort. Nya animationer och "ny" kamera. Det går väldigt blandade känslor om det här, som det alltid gör när något förändras i spelet, och, som vanligt, åt det negativa hållet. Nu ska vi inte glömma att saker kommer förändras i spelet för de vill göra det bättre, men denna gång så vill dem ha våra åsikter om detta. Så skriv till support och berätta vad ni gillar/inte gillar och vad som kan göras bättre. Skriv INTE "Det är dåligt" för det hjälper dem inte ett dugg. Så, nu har jag ordbajsat lite om det. 
 
Vad tyckte jag om kameran då? Jo, det är väldigt annorlunda. En del kan jag nog vänja mig vid, men det finns lite små saker som jag inte tycker om. Det jag främst inte gillar är att kameran fokuserar på våran avatar nu, även till häst. Så när man är på hästen försvinner den ur bild. Tycker det är lite tråkigt för då känns hästen inte lika väsentlig som tidigare. Jag vill alltså att de sänker kameran så man ser hästens bakhovar. Som det var tidigare. Den andra grejen jag är lite tveksam till är hur kameran inte följer hästen när den hoppar. Det känns konstigt och ser lite fult ut tycker jag. Men detta kanske också är en vanesak? Får se hur det känns om en vecka helt enkelt.  
 
De nya animationerna för karaktären älskar jag! Det är så mycket lättare att styra och suveränt att man kan backa samt gå runt på stället. Jag kan se i framtiden hur våra avatrer kommer kunna hoppa. Håller tummarna för att det kommer ske. Jag babblar på mer om vad jag tycker i videon ovan så det här är mest en sammanfattning. 
Jag har inte hunnit ge mig ut på stjärnjakt än och kommer nog inte hinna göra det förrän i helgen. Men de nya stjärnorna låter väldigt roliga och kanske t.o.m. lite svårare än de andra. Önska mig lycka till med att hitta alla. Haha!
 
Hoppas ni har det bra och så håller vi tummarna för att vi ska få en ny uppdatering av en ras eller en ny ras nästa vecka. 

Kommentarer:

1 Cecilia Gladefield :

Lycka till med stjärnorna! ;D Håller med om att det blir spännande att se vad som händer nästa vecka, för strandverksamheten och midsommar är ju båda för tidiga? ^^ Eller? Haha har inte så bra koll när de brukar komma xD

Kommentera här: