Höstens Jorvik gazette

Info: Denna tidning kan du hitta i butiker som säljer tidningar, så som Pressbyrån och matbutiker. Tidningen kostar 89:90kr. 
 
En pysseltidning med en massa Star Stable skoj. Jag tror det är många där ute som skulle vilja köpa tidningen bara för att få ha något Star Stable relaterat hemma hos sig, speciellt nu när webshoppen inte riktigt är uppdaterad. Det du får denna gång är en anteckningsbok (blanka sidor), ett suddgummi, smycken som antagligen inte är av bästa kvalitet (alltså inte för nickelallergiker) och klistermärken. 
 
I själva tidningen kan du hitta en massa pysselskoj. Är du någon som gärna stänger av datorn en stund innan läggdags och inte vill se på en skärm en stund så är detta definitivt något för dig. Tidningen innehåller till exempel 3 bilder du kan färglägga, Finn fem fel, ordröra samt en liten ordfläta med mera. Den innehåller även en liten intervju med två unga spelare som pratar om hur det är att vara just väldigt ung i spelet. Jag får inte glömma att nämna de fina affischerna i tidningen också!
 
Jag skulle önska att dessa tidningar innehöll lite mer sidor av något roligt. Kanske ytterligare en intervju med en annan spelare eller någon från Star Stable. Mer pyssel går också bra. Just nu känns 90 kr för en tidning och lite grejer som rätt dyrt, men samtidigt är det väl ett val man själv får ta om man vill ha det här och om pyssel intresserar en. Jag tror jag kommer sätta mig ner och färglägga bilderna lite, men annars är denna tidning nog inte riktigt för mig. Det är lite svårt att klura ut målgruppen för denna tidning men den känns som något för de yngre, men är man Star Stable nörd tycker nog även en vuxen att den är lite rolig. 

Kommentera här: