Vilket lyft!

Oj oj oj, så mycket liv som kommit till Silverglade. Det är grönare, de rör sig och det är mysigare. Det är Star Stables riktiga utseende. Åh vad det är härligt att rida runt där nu och bara se detalj efter detalj. Man får inte glömma att det forfarande är ett projekt som inte är helt klart än och det har jag sett lite när jag har ridit runt och har hittat lite grejer jag skulle vilja se antingen en förbättring på eller på något sätt annorlunda. 
Det första är nog sanden. Den är bättre än den var tidigare såklart. Men i vissa vinklar kan den kännas lite enfärgig. Det är såklart väldigt svårt att få till sand för sand är rätt enfärgat och man måste få fram texturen för att verkligen få till det. Samtidigt ser sanden mycket mjukare ut i spelet. Det ser ut som en sån sand där hovarna kommer sjunka igenom och det är svårt att gå. Den där sanden man ser på bilder som ser så magisk ut. När man tittar riktigt nära ser man att den är väldigt detaljerad egentligen, men det är just när man ser längre ifrån så blir det lite mer plant och enfärgigt. Jag vet inte hur det skulle kunna göras bättre däremot och det kan ju vara en vanesak. 
 
En annan sak jag skulle vilja se en förändring på är vattnets kant. Det är en väldigt synlig och skarp kant mellan vattnet och sanden. Jag tror att om man har kvar lite samma grej som förr när man kunde se hästen hovar så det ser mer grunt ut att det skulle mjuka upp det. Eller att man lägger till lite våganimeringar på något sätt. Jag tror det går och fixas och det bör göra det. Nu när det är så reflekterande utan genomskinlighet känns det som en platta som möter en annan platta. 
Det är väl det jag kände främst skulle behövas lite jobb. Annars absolut älskar jag vad de gör och som jag skrev tidigare kan jag knappt vänta på mer. Framför allt vill jag se Hollow Woods och jag hoppas det området får sig en uppdatering rätt snart. 
 
Jag hoppas ni gillar nya Silverglade lika mycket som jag. Nästa vecka ska jag ha temavecka i klubben där vi ska ha uteritt 4 dagar i rad. Typ vandra från ett ställe till ett annat med våra starthästar. Känns perfekt nu när Silverglade är uppdaterat. 

Kommentera här: