Är det redan julafton!

Det här förväntade jag mig inte alls. Eller ja, jag visste att det skulle hända någon gång, fast inte i år. Men nu ska det ske igen! Den 7 november kommer våra kära starthästar uppdateras till 3.0. För er som är lite nya kanske inte visste om det, men 2017 fick starthästarna lite kärlek och upppdaterdes till det vi ser idag. Då var det en rätt stor kritikstorm som skedde i communityt över denna förändring och det tog ett tag innan det la sig. Så när jag såg dessa nyheter måste jag vara ärlig att jag kände mig lite utmattad samtidigt som jag var super glad. Det blev trots allt en del kritik när Star Stable berättade att de ska uppdatera grafiken. Jag tror jag låg 5 timmar i soffan och försökte vara en god förebild när jag förklarade för spelare att man inte ska dra allt för förhastade slutsatser av 4 bilder samt varför Star Stables nya stil ser ut som den gör. Så när detta kom ut kände jag att det var dags igen. Men, till min förvåning känns de som att det är en väldigt positiv känsla i communityt. Jag kanske inte har utforskat allt för mycket än, men av de kommentarer jag har fått och det jag har sett av de jag följer ser det ut som att folk är väldigt glada över detta. 
 
I alla fall, detta ser verkligen lovande ut! Formen är fin och mer åt det realistiska håll de nya hästarna har och färgerna ser betydligt mer tilltalande ut än vad de gör idag. Ska bli så spännande att se hur min kära starthäst Heihei kommer se ut. Jag hoppas att jag inte kommer vilja byta färg, jag vill gärna ha en fux som starthäst. Men vi får se hur de blir och jag gillar att vi får möjligheten att byta färg gratis en gång efter denna uppdatering utifall att vi skulle bli mer förtjusta i en annan färg. Mycket generöst av dem!
 
Det är inte bara utseendet som kommer få sig en försköning utan också deras animationer. Jag hoppas ideligen att starthästens idels (animationernas namn för när de står still) kommer bytas ut. Jag är inte så förtjust i studdsandet som den fått av Lipizzanern. Men när det kommer till gångartern ser jag helst att den har Connemarans gångarter. Eller åh, kanske lusitanons trav, trakehners galopp och full galopp, connemarans ökade galopp. Skritten tror jag blir bra som den är. Varför jag säger att de ska ta olika gångarter från andra raser är för att förra gången gjorde de just de. Då ska vi däremot komma ihåg att det aldrig sker någon kopiering så utan jag menar att Star Stable ska ta inspiration från de gångarterna. Ska bli spännande att se hur den rör sig! 
 
Och vi får ju inte glömma att knopparna kommer få sig en uppdatering. Det ser så sjukt mycket bättre ut! Vad jag förstod från nyheterna kommer detta endast ske på starthästarna, men jag kan tänka mig att det successivt kommer se bättre ut på de andra raserna också. 
 
Åååhhh, jag kan knappt vänta. Den 7:de november är det dags, alltså om två veckor. Då jäklar ska jag sitta bänkad vid min dator. Hoppas att byggsnubbarna inte jobbar den dagen eftersom jag självklart kommer vilja göra en recension. Som tur är har jag i alla fall inte skola då så jag kan åka hem när jag vill. Men vad tycker ni? Har ni några speciella förhoppningar? 
 
 

Kommentera här: