Det har redan gått 7 år!

Vi är återigen vid denna tidpunkt då vi firar detta fantastiska spels födelsedag. För 7 år sedan blev Star Stable Online live. De var lite trögt i början, men nu utvecklas spelet så snabbt så man knappt hänger med i svängarna. Titta bara på vad vi fick i present i år! Förra året fick vi vårt allra första husdjur som sprang bredvid oss. I år får vi vårt allra första hsdjur som flygger efter oss! Och den hänger inte bara där utan animationerna är fantastiska. Just en fiskmås var väl inte det jag önskade mig från början, men det var inte en ekorre heller. Men detta gör ju bara att vi nu kan börja önska fler fåglar! Jag skulle inte säga nej till papegoja, uggla, gam, gås osv. Ska bli så kul! Och tack för att vi återigen får denna lilla fågel gratis! Skriv in koden FREEGULL på hemsidan för att få fågeln i ett brev i spelet. 
 
Men nu till det som jag bara känner är de bästa som skett i år, förutom photomode, nämligen att vi nu kan muta vänförfrågningar, gruppförfrågningar, klubbförfrågningar, chatt och PLATSNOTIFIKATIONERNA! Som jag har bönat och bett om att det ska finnas ett sätt att stänga av texten som poppar upp mitt i skärmen och nu går det äntligen. Nästan så man vill gråta av glädje... Lite frustrerande att det återställs när man loggar ut och in igen, men det är väl helt enkelt en ny rutin man får ta och bli van med. Eller att det är något som de ändrar på i framtiden ifall de ser att spelarna hellre vill kunna göra de själva. I varje fall, TACK STAR STABLE!
 
Resten av uppdateringen är att den stora tårtan numera står på den lilla ängen vid Jaspers gamla farm utanför Moorland. Tycker verkligen att det är perfekt att de använder den platsen för sådana här högtider. Dels för att både SR och icke SR spelare kan vara med och fira, dels för att de tar inte upp en massa plats på andra ställen. Perfekt helt enkelt! 
 
Jag och Frida gjorde en liten stream på när vi kollade in allt och letade efter hästskor. Ta er till min YouTube-kanal om ni vill kolla in den. Videon borde finnas att se i Live Stream spellistan! Hoppas ni njuter av den nya mutefunktionen som jag gör. Helt klart en av de bästa grejerna som hänt i år!
 
 

Kommentera här: