COO Taina Maléns intervju hos Gamesbeat Summit 2019

På Linkedin såg jag ett inlägg från Star Stable EA där de berättade att deras COO (Chief Operating Officer) hade varit på intervju hos Gamesbeat Summit. Jag är inte så insatt i vad de är för speciell sammankomst, men det är ändå coolt att någon från Star Stable är inbjuden att prata om spelet. Speciellt på ett ställe där andra kanske inte skulle se Star Stable Online som ett självklart spel i jämförelse med World of Warcraft (WoW), Overwatch och så vidare. Sammankomsten verkar ha visats live på Twitch och man kan nu se i efterhand. Länken hittar ni längst ner! Det är en rätt kort intervju på engelska utan översättning.
 
Syftet med intervjun var att presentera ett spel som har en målgrupp som ingen annan lyckats få till sig, eller velat ta till sig om man ska vara krass. Det jag däremot älska är att Taina pratade mycket om vårt community, hur fantastiska och kreativa vi är. Vi vet ju redan att Star Stable tycker väldigt mycket om oss redan, men det värmer ändå i hjärtat att höra det. 
 
Det som kanske blev lite taffligt är när Taina försöker förklara vad Star Stable Online är. Fast jag klandrar henne inte för jag kan själv ha väldigt svårt att förklara för en utomstående vad de är. Speciellt när jag verkligen vill att de ska förstå att det inte bara handlar om hästar, trotts att det är en väldigt stor del. Har hört någonstans att någon förklara det som att Harry Pottervärlden möter hästvärlden vilket är väl rätt bra. Själv har jag försökt förklara det med att det är som WoW fast utan våld. Det brukar gå sådär... Hur har ni förklarat Star Stable Online för någon utomstående? 
 
Avslutningsvis pratar de om att Star Stable börjar ta sig in på nya marknader. De nämnde inte böckerna (vad jag minns), men de prata mycket om musiken och speciellt Lisas låt. Vi vet redan att de planerar mer musik och nu berätta Taina att det finns ett rockband på Jorvik vilket indikerar att det kommer komma lite rockmusik också. Hur coolt!? Bandet jag tror hon menar är The MisCreant som man kan se en massa affischer om i Jarlaheim och på discot i Fort Pinta tror jag. Det verkar som att Star Stable har stora planer på fler marknader så vi har mycket att se fram emot. Vad hoppas ni att de ska göra?  
 
Vill ni se intervjun så hittar ni den HÄR. De börjar 04:49!

Kommentera här: