För tidig kväll

Helgen som varit var den första på länge som jag faktiskt loggat in för att bara spela. Tidigare har det bara varit för att spela in eller kolla in uppdateringar, så det var väldigt skönt att bara släppa allt och levla. Det behöver hända lite oftar för annars är jag orolig att mitt intresse kommer gå från "woho, de här är så kul" till "okej, nu loggar jag in för att jobba". Hoppas ni förstår hur jag tänker. 
 
I alla fall, något som jag visste skulle bli ett problem för mig är dygnsrytmen i spelet. Det blir kväll alldels för tidigt i spelet. Jag förstår att Star Stable vill att spelarna ska få se hur det ser ut i spelet när det blir kväll, men att det blir kväll redan vid 19 blir också fel. Många som arbetar eller har långa dagar i skolan + aktiviter har inte tid att spela förrän efter man ätit middag, vilket är efter 19. De blir egentligen lite trist att 5 dagar i veckan inte kunna spela på dagtid förrän på helger. Jag skulle hellre se att det bli kväll efter 21. Inte bara för att göra möjligheten att få spela när de är ljust i spelet för de som har ett arbete, skola eller vad som nu kan göra att man inte kan spela förrän kvällstid. Det är dessutom för oss som har Youtube-kanaler. Att ha en dygnsrytm i spelet är supermysigt såklart, men det gör det svårt för youtubers att spela in i och med att det blir svårare att spela in när man har tid. Nu när jag har praktik och vill spela in när det ljust i spelet måste jag vänta till helger. På helger är jag inte helt fri utan jag försöker göra saker man inte annars har tid med på vardagar. Såklart blir man så illa tvungen att spela in på kvällar när det är onsdagsuppdateringar som jag vill få upp samma dag. Även då är det inte bara för inspelning, utan jag tycker de är lite tråkigt att få se allt när det är lila/rosa ljus i spelet. Vill jag se hur saker egentligen ser ut så får man öppna photomode och fixa ljuset. 
 
Ska man vara väldigt petig är det så att här uppe i norden går inte solen ner förrän 21-22 när det är sommar. Jorvik ska ligga någonstans här i näreheten av Sverige och borde ha samma dygnsrytm som då. Där har ni argument nummer tre helt enkelt. 
 
Men det kanske bara är jag som tycker detta är så frustrerande? Vad känner ni? 

Kommentera här: