Examen och minisemester

Hoppsan! Ja de här var väl kanske inte meningen att bloggen skulle bli så tyst. Anledningen till detta är helt enkelt: det blev rätt mycket att göra de sista dagarna i skolan och sen tog jag examen i onsdags. Japp, jag är nu klar med högskolan! Det är så otroligt skönt att inte behöva tänka på uppgifter som ska in, sidor som ska läsas eller vilka böcker man ens ska köpa till nästa kurs. Allt är klart och jag har ingen kurs eller uppgift som hänger på axlarna. Ni kanske kan förstå att när examensdagen var slut så var jag rätt slut och samtidigt lite tom. Det var väldigt svårt att smälta att detta inte bara är ett sommarlov utan nu är jag klar. Det ledde till att jag tog omedvetet en liten semester. Jag har inte spelat och framför allt inte kollat in uppdateringen. Det kändes inte så viktigt i och med att allt är tekniskt sätt gammalt, men ihopsatt till ett regnbågsevent. Ovanpå det så är inget av de som är med i eventet några av mina favoritgrejer. Molnriket är inte direkt en favorit och jag är för lat för att jaga regnbågar för att sedan spela en massa småspel. Detta event kom därmed kanske vid lite fel tidpunkt för det gjorde bara att jag viftade bort det och njöt av livet i verkligheten istället. 
 
Som sagt, nu har jag en fil.kandidatexamen i svenska och kan väl nu klassificeras som en kommunikatör. Känns väldigt overkligt. För närvarande har jag inget jobb utan jag söker aktivt. Jag har ett möte imorgon om ett eventuellt trainee-jobb på 3 månader på en kommunikationsbyrå och på onsdag ska jag på en speedintervju för ett annat bolag. Men som det ser ut just nu kommer jag ändå vara ledig hela juni och eventuellt juli. Det betyder att jag har en massa tid att lägga på mina kanaler och förhoppningsvis ska det bli mer liv på denna blogg. Får däremot inte glömma att den 21 juni åker jag iväg på semester till Montenegro och är borta i 10 dagar. Ska bli så härligt! Det är väl främst till denna period som jag kommer producera videos och bilder till plattformarna. Det är å andra sidan, lite svårare att blogga om ett spel man inte kan spela när jag är på semester. Då är frågan: vill ni hellre se lite semesterbilder och höra om resan?  
 
Nu vet ni i alla fall att jag lever och att jag inte glömt bort bloggen helt. Nu ska jag bara komma igång igen!

Kommentera här: