Why all this hate?

Min fina Frosty
Så fort man pratar om starthästar idag så uttrycker majoriteten sitt misstycke till sin egen starthäst. Det är lite lustigt tycker jag. Det är ju ändå vi som har skapat dom själva. Vi valde färgen på både kropp och man, och det är något som är omöjligt sen när man köper hästar i spelet. Här har vi haft chansen att skapa våran drömhäst. Det är ens egna verk och ens egna personlighet som har lagts ner i hästen. Det är väl ändå inte hästen vi ska hata för att den är ful? Det är väl oss själva vi ska skylla på i så fall för det var vi som skapade den från första början.
De som har spelat så länge så de var med när hästfunktionen kom verkar ha ett bättre band till sin starthäst. De var där från första början och de var det enda man hade. Sen så kanske de skapade ett nytt konto efter att man gjorde sin första för att oftast så vet man inte riktigt hur det ser ut sen i spelet och man vet kanske inte om man faktiskt ska fortsätta spela utan bara testar. Då skapar man sin startis lite så där slarvigt. Då får man väl skylla sig själv lite.  
Jag blir alltid glad när det är någon i klubben som har event där man ska ha startis, för då får man se lite mer utav de andra spelarnas personlighet. Minns det var någon gång på min ridlektion då en medlem hade med sig sin startis frivlligt och jag blev så glad och gick genast fram för att titta närmare på den. Men istället är det vanligare att man tar med sin startis när det är krav att man ska ha med sin fulaste häst. Väldigt tråkigt tycker jag för jag tycker inte det finns någon ful häst i spelet. Bara för att hästen inte faller dig i smaken så är den inte ful.
Jag tycker vi, som började spela efter att hästfunktionen kom, borde ha ett bättre band till våra startisar. Det är våra egna unika hästar. Hur stor är chansen att man möter någon med en exakt likadan startis som du? Okej, nu är det kanske en liten större chans än förut för att många spelar, ser någon annans startis som ser fin ut och gör ett nytt konto med just samma färg på sin startis. 
Fast det skulle vara kul om SSO utökade utbudet när man skapade sin starthäst, men det finns ändå 135 olika valmöjligheter när man skapar dom och man kan antingen gå helt bananas eller försöka göra den så realistisk som möjligt. 
Jag kan väl erkänna att jag inte älskade Frosty lika mycket i början men med tiden så har han växt och man tänker efter hur unik han är för mig och hur min personlighet speglar i honom. Han är i princip en häst jag skulle vilja ha i verkligeheten. En vacker gråskimmel med mörk grå man. Kan väl säga att han blev mer älskad när starthästarna och alla i samma modell som dom började röra på sig som alla andra raser. Det kan dom mer liv helt enkelt och de såg inte så konstigt plastiga ut. 
Ta hem er startis till Alla Hjärtans Dag och ge den ett äpple, morot eller appelsin och visa lite kärlek till den. 
Pöözz!
 

Kommentarer:

1 Alanis Moonstorm:

Våra startisar är väldigt lika varandra <3
Och jag håller med! Startisarna är inte fula. Det är många gånger som jag sett snygga hästar jag vill ha och inspekterat en spelare för att få reda på vad det är för häst och så är det ett Jovikiskt varmblod.

Undrar om föraktet är för att den inte har några rasbonusar? Tror du folk skulle älska sin startis lite mer om den hade rasbonusar eller är det så att folk inte tycker om modellen för att den ser daterad ut bredvid de nyare snyggare hästarna?

Personligen tycker jag om min startis, men jag önskar att han var svart. Jag valde skimmeln för att det var det näst bästa typ, men det betyder ju inte att han inte är superfin. Kommer inte att hämta hem honom förrän till första april dock, han fick ju kuta runt med mig en hel del under juluppdragen så nu har han vinterlov. xD

Oj förlåt, nu blev det en uppsats det var inte meningen. <3

Svar: Det är helt okej, det är bara roligt att höra vad andra tänker :) <3Men jag tror inte det har med bonusen att göra, däremot tror jag du har rätt när det kommer till att de ser daterade ut jämfört med de andra modellerna. Men de finns de som gillar modellen av starthäst, därmed köper Selle Francaise tex, men tycker fortfarande att sin starthäst är det värsta som finns. Jag tror mycket på att det har med färgerna att göra och att detta främst gäller för de som inte skapade ett nytt konto utan fortsatte på sitt första och sin kanske slarvigt skapade häst. Eller så var de nöjda men ser vad alla andra har och därmed tycker sin egen är ful.
Haha, då har ju din varit hemma ett tag i alla fall. Min har varit på ön lite för länge nu tror jag så han ska få vara hemma några veckor nu.
Rose Shadowlee

Kommentera här: