Sammanfattning av 2016

I januari fick vi ioförsig ett nytt pack av islandshästar. Det är alltid stort för mig 
Här kommer nog årets längsta inlägg ocks, haha! Neh, men förra året sammanfattade jag vad vi fått i uppdateringarna 2015. Såklart ska man göra detta i år igen för 2016 har innehållit så mycket underbara uppdateringar och vi har blivit så bortskämda av SSE. 
I detta inlägg kommer jag alltså att sammanfatta 2016 relativt kortfattat. Det jag tar upp är uppdateringar som jag minns och som jag tycker uttrycker år 2016. 


Januari:

Denna månaden hände det inte så mycket stora uppdateringar. Det var små fortsättningar på uppdrag i Epona, men annars undrade man om SSE teamet hade fått vinterdepression.

 Mycket spännande uppdrag 

Februari:

Här hände det plötsligt något. SSE började ge oss överraskningar i uppdateringarna och det första vi fick som var en surpris var uppdateringen av ridhuset. Hur länge hade folk inte skrikit efter en läktare och att göra banan mer jämn. Dessvärre blev inte banan så mycket mer jämn, men en väldigt fin läktare trycktes in på sidan. 

Här fick vi också en större fortsättning på huvuduppdraget som gjorde att vi kunde komma in i Epona. Vi fick träffa den mystiska ledaren av CHILL och några av medlemmarna samt försöka rädda Herman. Det är fortfarande inte slut än och jag hoppas vi får fortsätta på denna serie nästa år.

 Allra första bilden på Thomas

Mars:

Denna månad fick vi en underbar uppdatering av det Engelska Fullblodet. De galopperade in i våra hjärtan och för många, inkluderat mig, är det en utav favoritraserna i spelet. Jag hoppas på mer uppdateringar av de sporthästar vi har i spelet nästa år.

Detta är visserligen inte en uppdatering, men värt att nämna. Det är intervjun med SSEs Game Director Thorell Björkäng. Genom den här intervjun fick vi veta om planerna för 2016 och eventuella planer inför de kommande åren. Den är alltid värd att läsa om och om igen för att påminna sig själv om de stora planerna SSE har för spelet.

St Patrick’s Day är första gången som man vi i Sverige får vara med och fira i SSO och det är därför den får hamna på min lista av minnesvärda uppdateringar. Det är nog inte sista gången vi får vara med och fira nämligen, så det var premiären.

 Första dagen på Sydhoven
April:

Våren började nalkas i Sverige och SSE började med att ge Vingården ett nytt modernt utseende. Nu ser fabriken ut som en gammal fabrik som inte får ögonen att svida när man rider förbi. Det stora huset ser mer ut som ett mansion och inte ett museum. Tekniskt sätt var det ingen stor make over då det bara var byggnaderna som uppdaterades på gården. Vinrankorna ser ut som förr och trädgården har inte förändrats.

plötsligt fick vi trailers om ett nytt område som skulle öppnas väldigt snart. Inom loppet av två veckor fick vi ta båten över vattnet till Sydhoven. En halvö som gav oss känslan av att vara på engelska eller skotska marker. Vi fick träffa trevliga och besynnerliga människor, samt galoppera med ”vildhästar” över de stora gröna fälten. Sydhoven har tillfört mycket till Jorvik och det är en plats man ofta besöker.

 Vackra Casanova

Maj:

År 2016 ska också kommas ihåg att vara året då vi fick en ny ponnyras som har ett unikt utseende. Jag pratar såklart om Welsh Ponnyn. Denna ponny är så vacker och välgjord att man blir sugen på fler ponnyraser. Vem vet, nästa år kanske en Dartmoor eller Connemara travar in på Jorvik.

Återigen fick vi en ny högtid att fira detta år. Vårfestivalen. Denna kommer väl fortsättningsvis hållas på Marleys gård. Vi kommer kunna göra bakpotatis och göra den där roliga banan på hans fält.

 En fin sammanfattning av juni

Juni:

Åh denna månad. Magin började sprida sig mer än vanligt denna månad när en man från Firfall kom till Firgrove med tre magiska hästar. Jorvik Urhäst. Jag minns denna månad som komisk då folk tyckte att denna hästras var alldeles för overklig och konstigt på ett så realistiskt Jorvik. Åh vad det var kul att skriva listan på alla magiska event som hänt på Jorvik. Hästarna kommer nog att komma tillbaka 2017 så man kan köpa dem igen eftersom de är limited edition.

Och mitt hem, mitt kära hem, fick sin egen make over. Vackra Valedale blev ännu vackrare denna månad. En mysig liten by med känslan av engelsk arkitektur på husen med blå fönsterluckor. Haha, alla hade såna problem med de där luckorna. Men man märker inte av dem längre.

 Friserhästarna intog Jorvik igen

Juli:

Juli är en månad då det sällen händer något speciellt eftersom det är så många som är lediga och reser iväg. Men den här gången fick vi ytterligare en ras som skulle uppdateras. Den populära Friserhästen. De blev mycket diskussioner om den nya uppdateringen. Många som var lite besvikna, men också en del som tyckte om uppdateringen. Jag kan hålla med om att den nya frisern är annorlunda och att jag är mer för baroque typen än den sportiga. Jag gillade ändå uppdateringen.

 Kort därefter fick vi nya frisiska sporthästar

Augusti:

Arkeologin i Dinodalen förra året var något jag verkligen gillade. Det gav en något att göra förutom att levla. Därför blev jag rätt lycklig när man kunde hugga sten i Epona också. Man började med en helt otrolig liten uppdragskedja som gjorde att vi red runt i Epona i jakt på ledtrådar. Lite tråkigt var det dock att man kunde bara få till en outfit hos professorn i Epona.

Mot slutet utav månaden kom det som var rätt förväntat egentligen. Den Frisiska Sporthästen. De kom i väldigt unika färger och utan hovskägg. En del var sålda och en del inte. Samma som den uppdaterade frisern.

Till sist denna månad kom appen. Inte heller en uppdatering i spelet, men det är ändå något som är rätt stort för SSE och den uppdaterades senare mot slutet utav året till att vara mer användbar.

 Och sommaren avslutades med dessa vackra hästar

September:

Egentligen var det väl redan i augusti som vi kunde se att vi skulle få ett nytt championat i New Hillcrest. Men det tog rätt lång tid innan den hade premiär. Det är ett väldigt roligt championat och jag borde försöka delta mer.

Några extremt vackra hästar intog ön denna månad. Såklart pratar jag om Lipizzaner. Dessa vackra hästar kom i tre underbara färger och jag kände att detta är en ras jag eventuellt kommer samla på. Inom loppet av en vecka hade jag redan två. Men det var en färg jag verkligen önskade. Som tur är kom den senare detta år.

Oktober:

Nu var vi inne på en månad då det inte hände så mycket stora uppdateringar. Vi firade SSOs födelsedag och Halloween var tillbaka på ön. Men annars inget annat som var direkt nytt. Men vänta bara. November är en stor månad.

 Slutligen fick vi också mustanger

November:

Vi började denna månad med något nytt och litet. En liten marknad som bara säljer kläder och utrustning. Den kom med de kritvita benlindorna som folk har skrikit efter i flera år. Annars var det inget speciellt med marknaden och jag undrar när den kommer tillbaka.

Därefter kom ännu en överraskande uppdatering. Skuggorna. Ja, helt plötsligt kunde man välja om man ville ha skuggor i spelet eller inte. Jag älskade denna uppdatering då spelet kändes ännu mer 3D och levande.

Jag tycker redan att SSE har skämt bort oss med alla de fina hästar vi fått under årets gång. Men var de klara? Nej då, för denna månad bockade mustangerna in sig i spelet. Denna ras har också varit högst upp på spelarnas önskelista. Det var tre väldigt fina hästar som kom till Marleys gård och vi väntar fortfarande på ett nytt pack med nya färger.

Och detta är nog det största av allt som vi har fått detta år (mina åsikter alltså). Mystable! Jag har väntat i flera år på att våra hemstall skulle uppdateras och år 2016 hände det äntligen. Och vilken uppdatering! Det är helt fantastiskt och samtidigt får man känslan av att det inte är riktigt klara med dem. Vi får se vad som kommer hända med våra Mystable nästa år. Jag är väldigt nyfiken!

 Min favoritplats i Jorvik City

December:

Med tanke på hur mycket vi fick i november kändes det som att december inte skulle innehålla så mycket mer än jul och nyår. Men i intervjun sa ju Game Directorn att vi skulle få två områden år 2016. Och pang boom! Bussarna tar oss nu till Jorvik City! I Jorvik City kan vi besöka tre olika områden, fyra om man räknar Gallerian som vi har kunna besöka tidigare. Alla områden är olika och otroligt vackert gjorda. Många säger att de inte kommer spendera så mycket tid i det nya områden, men jag tror faktiskt att vi kommer vara där titt som tätt ändå. 


 

Det var alltså min sammanfattning av 2016. Ett händelserikt år med en evulotion av animation och grafik i spelet. Nu ser vi fram emot 2017 och de uppdateringar som väntar oss. 

God fortsättning!

Kommentarer:

1 Vanessa Nightpaw:

2016 har varit ett bra år och hoppas att även 2017 bli det!
PS. Du har tagit jättefina bilder :).

Svar: Tack :D
Rose Shadowlee

Kommentera här: