Funderingar runt den nya uppdateringen av Engelska Fullblodet

Såklart har jag funderingar runt det som kommer att komma på onsdag, den 2 mars, som alla andra. 
Först har jag fått frågor om vad jag tror den kommer kosta; då har jag svarat att jag inte vet, såklart, men att den lär vara dyrare än den äldre veriationen. Den dyraste av dem kostar 890 SC och sen trappas det ner till 590 och 390 SC. Men så kom jag att tänka på att när de nya Paintarna kom till spelet, så drog SSO ner på priserna på de gamla. Det skulle ju inte vara helt omöjligt att de gör det denna gången också. Jag vet däremot inte hur SSO tänker när de sätter priser. Men en anledning är förmodligen hur mycket vi vill ha den, med åtanke att det inte får vara alltför dyrt. Det finns ju trotts allt ingen häst som går över 1000 SC i pris. Tack och lov! Så tycker inte vi ska klaga på priser alls. Men detta community är ju som det är....
Men vilka färger kan tänkas komma då? Rätt så självklart är det att det kommer en gråskimmel som den på bilden; en relativt vanlig färg tydligen efter att ha läst om rasen på Wiki. Men andra färger vi kan förvänta oss är det vanliga; mörkbrun, brun, fux och svart. Men det har förekommit flaxfux och olika färgvariatoner av skimmel. Vi vet ju redan från tidigare fall att SSO gillar att överraska oss med ovanliga färger, så minst en utav de lär vara ovanlig.
Appropå det, så kommer det antagligen 3 st den 2 mars och sedan 3 st till 4 veckor efter. Gillar man inte några av de som kommer nu, så kan man lugnt vänta. Det lär inte komma bara 3 av denna nya variant. Kanske, att de gör som de gjorde med paint och appaloosa, att de tar samma kroppstyp till en annan ras som redan finns i spelet. SSO gillar att åtaranvända trotts allt. 
Det ser också ut som att vi kommer få en ny man/svans typ till denna ras. Jag tycker den ser kort ut och det hoppas jag. Det kommer alldeles för lite korta manar till spelet. Men antagligen lär vi inte kunna använda den på andra raser.... 
En annan fråga jag fått är vart jag tror de kommer att stå i spelet. För mig känns det som att det är rätt så självklart att de hamnar i Epona; det är den enda platsen i spelet som har plats för nya hästar trotts allt. Inget mig emot. Kanske att en hamnar hos den ensamma Shiren som står i Fort Pinta. 
Folk verkar tycka att SSO har använt samma animeringar till denna häst, men ärligt så tycker jag att traven är annorlunda i videon. Det är kortare steg och mer samlat. Formen på nacken är jag helt kär i och hoppas den håller en samlad form grundtempona.
Några har även sagt att den ser ut som en Lippizzaner, vilket jag inte tycker alls. Den här har längre ben och något slank i kroppen, som ett Engelskt Fullblod. Lippizzaner är lite kortare och kraftigare eftersom de är gjorda för att vara allround hästar, medans den Engelska FB är mer atletiskt. 
Som ni kanske märker så är jag väldigt pepp på att få hem en uppdaterad Engelskt Fullblod till både mitt Shadowlee konto och när jag når Epona med Ironlee lär det nog hamna en i det stallet också. 

Kommentarer:

1 Alanis Moonstorm:

Jag hoppas verkligen att den har andra animeringar, men man vet aldrig, som du säger gillar sso att återanvända en del. KOmmer nog definitivt att skaffa åtminstone en av dessa skönheter, men väntar nog tills det kommit fler än bara tre.

Svar: Vi får hålla tummarna att den långa väntan på en "ny" häst betyder nya animeringar ^^
Rose Shadowlee

Kommentera här: