Vart och när kommer vi få se nästa makeover?

Först var det Moorland, sen slottet och senaste var Fort Pinta. Tre platser som har fått totala makeovers, uppdatering av grafik på byggnader och ofta mer liv på platserna. Många blandade känslor om dem, men i slutändan verkar folk mest positiva. Vissa har svårt med förändring, men även i onlinespel kommer man få se förändringar, speciellt om spelet vill hålla en hög standard. 
Men vart kommer det att uppdateras härnäst? De platser som än inte har fått sig en uppdatering, och som skulle behöva det, är; Silvergladesbyn, Valedale, Firgrove och Vingården. Om de följde en speciell ordning så skulle nog Silvergladesbyn vara den plats som står på tur. Jag hoppas även på det. Byn är den mest centrala plats på hela Jorviks karta. Väldigt många hänger där, shoppar, pratar i globala, utför uppdrag och klubbrummet är där. Dessutom ligger det uppdaterade slottet precis brevid och det ser lite off ut när de är olika grafiker. 
Jag tycker att de bästa med uppdateringarna är att platserna får sin egna personlighet. Visst de har de nu, men jag tycker den är rätt subtil. Det är ingen wow-faktor när man rider in där. Nu så har Moorland och Fort Pinta den känslan. Man får en varm känsla när man är i Moorland; det känns som hem eller att det är ett varm välkomnande. Fort Pinta ser mer ut som ett fort nu och när man rider mot Fort Pinta får man wow-faktorn. 
Vingården för mig är verkligen ett ställe som jag tycker behöver göras om. Första gången man kommer dit så ser det rätt dött ut, tråkigt och plastiskt. Det är när man har gjort alla trädgårduppdragen som får det att kännas mer hemtrevligt. Men jag tycker att det ska vara pricken över i:et, inte själva i:et. Gör de om Vingården hoppas jag på att se mer texture och färg. Det ska kännas mäktigt att vara där. Silverglades hästsportcenter heter det ju. Det ska kännas som att man kommer till Strömsholm. För er som inte vet vad det är för plats så är det i princip ett utav svenska hästvärldens paradis. 
Jag hoppas verkligen på fler makeovers av dessa platser och att det händer snart. 

Kommentarer:

1 Alanis Moonstorm:

Tycker nog att fiskebyn också skulle behöva en uppfräschning. Men Firgrove behöver det nog mest just nu, kära nån vad tråkigt det är där. Så brunt. :/

Sgb kommer säkert bli jättefint när det uppdateras x)

Svar: Ja, samtidigt så ska väl Firgrove kännas lite tråkigt eftersom alla gamlingar bor där. Men det skulle inte sitta fint med en massa blommor som gamlingarna planterat och annat skoj som de hittar på när de är pensionerade. XD
Rose Shadowlee

Kommentera här: