Tango

Namn: Lovedancer
Tilltalsnamn: Tango
Kön: Valack
Född: 2003
Ras: Engelskt Fullblod
Lynne: Lite nervös och osäker, men när han är säker på sin sak så går det undan.
 
Tango föddes på en gård som bedrev en liten oseriös uppfödning av engelska fullblod. Ingen av deras uppfödningar hamnade någonsin på galoppbanan eller gjorde framgångar i hoppning eller fälttävlan. Därmed, såldes Tango till en stor ridskola när han var inriden och klar. Man ansåg att han skulle vara en bra utmaning för de mer erfarna ryttarna då han krävde mycket av sin ryttare. Men efter några månader märkte personalen att han inte trivdes i stallet där deras elever ofta spendera tiden med att hjälpa till med hästarna. Det var ofta någon inne i boxarna och Tango blev stressad över att ha olika människor komma in till honom flera gånger om dagen. Men eftersom det aldrig syntes på lektioner, så sattes det bara upp en varning på hans box om att han bitts. Men när det började gå över till att Tango tryckte eleverna upp mot vägarna, tog personalen beslutet om att han ska bli privathäst istället. De ringde runt till flera personer de känner som tagit hästar som inte passat i verksamheten och tillslut ringde de mig eftersom de har fått tippset från en annan ridskola om att jag har tagit över hästar från dem. Jag blev lite osäker när jag hörde om hur Tango blivit, men gick med på att ta honom så länge de letade efter någon annan eftersom jag tyckte att han inte ska vara kvar där. När han kom till mig, tog det två dagar innan han lugnade ner sig och förstod att det var mycket lugnare hos mig. Han började till och med söka efter uppmärksamhet. Så nu börjar vi verkligen lära känna varandra och han kanske får stanna hos mig ändå.
Ursprung: Tango är ett namn jag har fått från en häst som fanns på en ridskola jag red på. Han hade attityd, men inte lika mycket som i Tangos presentation här ovan.   

Kommentera här: