Magi överallt!

Åh vad det är roligt att läsa alla kommentarer från spelare som tycker det är helt fel att det kommer in magiska hästar i spelet. "Spelet är för realistiskt för att detta ska funka." Jag tror jag dör av skratt! 
Här är en lista på saker som hänt/finns i spelet för att ifrågasätta detta:
 
  • Ön skapades av en tjej som red runt med en lysande sten. 
  • Det finns urträd på ön som vi har pratat med och hjälpt connecta med ett annat urträd
  • Det finns en häxa som var ond, men som sen åt ett gylleneäpple och är nu god igen.
  • Den som är chef över druiderna är en blå ekorre som kan prata.
  • Det finns en cirkel som tar oss till en annan dimension för att prata med just denna ekorre.
  • Det finns en dal på denna ö som är extremt kall men resten av ön påverkas inte av denna kyla.
  • Ett isberg passerar ön och stannar en vecka då och då.
  • Vi kan prata med våra hästar.
  • Det finns en hund som gör alla sorters djurljud förutom att säga vov.
  • Det har varit en massa konstiga sprickor på ön som vi måste stänga med magi.
  • En pyssling kom till ön och ville ha hjälp att hitta guld i slutet utav regnbågen.
  • Vi får hjälpa tomten en gång om året att dela ut julklappar och får åka i hans magiska släde. 
  • Det finns fyra ödesryttare som kan göra olika sorters magi.
  • Det finns en grav där vi kan gå och prata med Jarls ande.
  • Förra Halloween blev vi jagade av en demon.
  • Varje Halloween får vi hjälpa spöken hitta tillbaks till andevärlden.
  • Det finns en flygande fågelskrämma hos Jasper. 
  • Vi kan förvandla våra starthästar till renar varje vinter
  • Vi kan ändra våra hästars färg varje första april... med hjälp av en kanin i en hatt.
  • Det finns onda krafter som vill ta över världen.
Det här var väl det jag kunde komma på bara sådär. Jorvik är fylld med magi, det är bara ett plus att det finns realism bland det också, för ärligt skulle jag bara tröttna om det skulle vara alldeles för realistiskt. Med detta, vet vi aldrig vad som kommer att hända. Kommer ni på något mer magiskt så hojta till!
Men jag tror inte att några magiska hästar kommer förstöra stämningen. 

Edit: Detta fick jag i en kommentar av Alanis Moonstorm som jag tyckte var för bra för att inte publicera med här och göra listan ännu längre. 
 
Hahaha ja, folk som bah applicerar för mycket "logik" på sso kan ju inte faktiskt funderat så mycket på vad som händer i spelet. 

Vi har en freaking portal till Aideen-vet-ver mitt på en oljeplatform, därifrån kom det en häst med lysande markeringar. 

Ingen på vingården tycker att det är konstigt att Sabines häst lämnar brinnande forspår efter sig. 

Vi lyckades skapa ett batteri starkt nog att ge en zombie en elchock så att han kom tillbaka till liv, från lite sten som blivit träffat av blixten. 

Vi fick ett antal stenar att lysa genom att vifta en trollstav framför dem på beställning. 

Ett antal andra stenar började lysa utan anledning och då hjälpte "ekorren" oss skapa en magisk runstav för att vifta lite framför dessa så de skulle ge med sig och sluta lysa. 

Vi använde trollstaven till att spränga ett snöras som låg mitt på vägen i dinodalen, istället för att bara hämta en skyffel. 

Vi fick rida på en ridbana där vi skulle hålla oss undan från eld som rörde sig kors och tvärs över banan. 

Vi använde en förtrollad damsugare för att suga upp diverse skuggvarelser så att vi kunde släppa tillbaka dem till pandoria. 

På tal om det, det finns en knallrosa dimension som ibland ställer till problem för oss. 

Trots Eponaträskets tropiska värme snöar det ändå där på vintern. 

Våra hästar kan seriosly hoppa över en annan häst. På längden. 

hmm... så mycket kom jag på nu xD

Kommentarer:

1 Iris Highgarden:

Håller med dig helt! Dessutom, de som inte gillar hästarna behöver inte köpa dem.

PS. Fripp är faktiskt ingen ekorre.

Svar: Men vad är Fripp då? :O
Rose Shadowlee

2 Britney Dawnforce:

Väldigt bra poäng du har där! Jag håller också med!

3 Jim Nattsång :3:

Eller när sadlarna hölls upp med Karlssons kalasklister istället för sadelgjordar xD

Svar: Åh, just det! XD
Rose Shadowlee

4 Amanda Diamondsmith:

bästa jag läst på länge XD

Svar: Vad roligt att du tycker det :D
Rose Shadowlee

5 Frida Silverfield:

Så jäkla bra skrivet Rose! Hats off for you! Fler borde läsa det här. Känns som om den mesta kritiken grundar sig i avundsjuka och behovet att "leta fel".

Svar: Så är det alltid när något "annorlunda" händer i spelet
Rose Shadowlee

6 Leah Pandalake:

Fripp är nog ingen egentlig ekorre för han tycker ju inte om när folk tror att han är en. Men intressant och väldigt kul skrivet!

Svar: Just det! Men just nu får han vara en ekorre :P Tack! :)
Rose Shadowlee

7 Rännan Blåbro:

Haha jag alltså om inte det funnits magi på Jorvik eller i huvudstoryn hade jag nog inte spelat xD Det var det som gjorde att jag började spela liksom :P Tycker det är kul att lite mer magi kommer till SSO!

Svar: Eller hur! Det är ju bara tråkigt att fly från verkligheten in i en annan verklighet.
Rose Shadowlee

8 Cecilia Gladefield:

Fripp är någon slags alien har jag för mig ^^ Himla bra skrivet! Kul att läsa :D

Svar: En alian som tagit form av en ekorre! :P
Rose Shadowlee

9 Alanis Moonstorm:

Hahaha ja, folk som bah applicerar för mycket "logik" på sso kan ju inte faktiskt funderat så mycket på vad som händer i spelet.

Vi har en freaking portal till Aideen-vet-ver mitt på en oljeplatform, därifrån kom det en häst med lysande markeringar.

Ingen på vingården tycker att det är konstigt att Sabines häst lämnar brinnande forspår efter sig.

Vi lyckades skapa ett batteri starkt nog att ge en zombie en elchock så att han kom tillbaka till liv, från lite sten som blivit träffat av blixten.

Vi fick ett antal stenar att lysa genom att vifta en trollstav framför dem på beställning.

Ett antal andra stenar började lysa utan anledning och då hjälpte "ekorren" oss skapa en magisk runstav för att vifta lite framför dessa så de skulle ge med sig och sluta lysa.

Vi använde trollstaven till att spränga ett snöras som låg mitt på vägen i dinodalen, istället för att bara hämta en skyffel.

Vi fick rida på en ridbana där vi skulle hålla oss undan från eld som rörde sig kors och tvärs över banan.

Vi använde en förtrollad damsugare för att suga upp diverse skuggvarelser så att vi kunde släppa tillbaka dem till pandoria.

På tal om det, det finns en knallrosa dimension som ibland ställer till problem för oss.

Trots Eponaträskets tropiska värme snöar det ändå där på vintern.

Våra hästar kan seriosly hoppa över en annan häst. På längden.

hmm... så mycket kom jag på nu xD

Svar: Åh, det här måste läggas till i inlägget! Så jäkla bra!
Rose Shadowlee

10 Klaudia Liondotter:

En MELON flög omkring på halloween och ville käka upp min häst?! hur tror den att en häst får plats i dess lilla kropp? förresten såg den lite söt ut xD

Vi har en enorm BLÄCKFISK som vill ta över världen?!

det var allt jag kom på... LOL sso <3





Svar: Melonen är demonen som jag syftade till. En rätt rutten melon XD
Rose Shadowlee

11 Simone Mightyborn:

Haha detta var ju bara för bra

Kommentera här: